Ga naar inhoud

DVD/cd Rom stations


bokkus

Aanbevolen berichten

Mijn PC is een Amd-Atlon XP 3000 + Processer.

Mijn leesstation is een Samsung DVD-ROM SD-616Q

Mijn DVD en CD brander een Toshiba DVD-Rom SD-R5112.

Deze worden ondersteunt door de software INSTAND CD/DVD, versie 8 SE.

Als ik een instalatie CD, of film gebruikt in een van de stations zijn er geen problemen. Als een zelf gemaakte, of lege Cd/DVD in een van de stations leg, valt de PC telkens uit. Is het probleem van de software of hardware?

Dank u

bokkus. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Als ik het goed begrijp, heb je met originele cd's / dvd's geen probleem. Maar zodra je een ongeschreven of zelf geschreven cd / dvd insteekt valt de pc uit.

Het lijkt me toch een hardware storing. Waarschijnlijk kan je lezer de cd / dvd niet herkennen waardoor de pc een piek krijgt ofwel aan het processor gedeelte ofwel piekt hij op het geheugen. Hierdoor valt de pc uit.

De reden dat de lezer de cd / dvd niet kan lezen, kan verscheidene redenen hebben. De zelf geschreven cd's zijn misschien aan een te hoge snelheid geschreven, waardoor de lezer ze niet kan herkennen.

Op dit moment ben ik hardop aan het denken, en kan je misschien reeds wat meer info geven of je de any dvd reeds geprobeerd hebt?

Met vriendelijke groeten,

gallorum

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.