Ga naar inhoud

Kan computer niet resetten


chronosite

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb juist een nieuwe laptop gekocht en deze beschikt over een HHD en een SSD.

Ik had al wat programma's op mijn computer gezet, maar toen bedacht ik dat ik alles op mijn HHD wil en gewoon opstarten van mijn SSD.

Ik heb alle bestanden die op mijn SSD stonden gekopieerd en geplakt naar mijn HHD, buiten het windows mapje. Daarna heb ik alles verwijderd op mijn SSD buiten het windows mapje. Blijkbaar niet zo een goed idee, want mijn laptop deed heel raar. Alle programma's kan ik niet meer openen en de windows knop reageert niet meer. Ik besloot mijn computer te resetten, maar dan kom ik op het probleem dat windows niet gereset kan worden. ik heb dan alle bestanden van mijn HHD terug naar mijn SSD gesleept en het opnieuw geprobeerd, maar dit veranderde niets. Ik kan niet resetten of elke andere optie die er is bij toubleshooting.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees HIER eens hoe je moet te werk gaan bij het verplaatsen van persoonlijke mappen en bestanden.

 

Omdat je daarbij niet op de juiste manier bent te werk gegaan is je Windows corrupt geraakt. Een terugkeer naar fabrieksinstelling is de beste optie indien je na ingebruikname zelf geen systeem image gemaakt hebt.

Vertel ons eens om welk merk en model van computer het gaat zodat we je een passende oplossing kunnen aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding van uw pc is niets terug te vinden over fabrieksherstel. Dat komt helaas wel meer voor sinds Windows 10. De fabrikanten rekenen daarbij op de herstelfunctie van Windows.

 

2 uren geleden, chronosite zei:

Ik heb al geprobeerd om hem te resetten, maar dit werkt niet.

Je bedoelt hiermee toch herstellen via een druk op F9 bij het opstarten van je pc?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, chronosite zei:

Ik mis wel een heel stuk drivers.

 

Dan heb je een clean install uitgevoerd en dat was in eerste instantie niet wat ik bedoelde.

Maar goed, het is nu zo en alles komt nog wel goed.

Laat Windows eerst eens alle updates uitvoeren. Stel ook systeemherstel in voor je C partitie en maak zelf een systeemherstelpunt aan.

Nadat je alle Windows-updates binnen hebt kijk je na of je nog drivers miste. Zo ja, Ga naar deze webpagina van Asus om de missende drivers te downloaden en installeren.

Nadat je daar je besturingssysteem geselecteerd hebt worden de beschikbare drivers getoond.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.