Ga naar inhoud

Scherm wordt blauw met witte strepen en pc crasht


dspark7

Aanbevolen berichten

mijn laptop acer met win 10 en bijna 3 jaar oud krijgt af en toe( soms enkele dagen niets en dan weer alle dagen 1 keer) het probleem dat het scherm blauw wordt met witte strepen gedurende een paar seconden en dan crasht hij, start weer op en er is niets meer aan de hand. De laptop heb ik al met perslucht schoongeblazen waar ik kon, maar hitte is niet het probleem want hij kan dit hebben nadat hij juist uit slaapstand komt. Ook de drivers voor alle soft zijn bijgewerkt door windows update en patchmypc, en de hardwaredrivers door auslogics driver updater. Mijn inschatting is dat de videokaart bijna de geest gaat geven. 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

3 uren geleden, dspark7 zei:

Mijn inschatting is dat de videokaart bijna de geest gaat geven. 

 

Maar dat zou toch wat rap zijn voor een pc van 3 jaar oud, maar alles kan.

Ik denk ook in de richting van een driverprobleem van je videokaart. Ik vind het niet zo een goed idee om je drivers te beheren van programma's zoals Auslogics driver updater. Gebruik de drivers van de fabrikant van je hardware, dat is het meest betrouwbaar.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad niets mis met de temperaturen.

 

Tijdens de maand juli zijn er problemen geweest met Windows update maar dat is inmiddels opgelost.

 

16 uren geleden, droske zei:

Ik denk ook in de richting van een driverprobleem van je videokaart.

 

Het is een Acer laptop. Geef ons eens het model en modelnummer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de meest recente versie van je videodriver staan.

Toch zou ik die driver eens verwijderen nadat je eerst de VGA driver van de site van Acer gedownload hebt, zodat je die snel weer opnieuw kunt installeren.

Selecteer daar op die site je 'product' voor Windows 10 (64 bit).

Dus in de eerste kolom > Notebook

In de tweede > Aspire

en in de derde > E1-572

 

Het gedownloade bestand is een ZIP-bestand dat je eerst moet uitpakken. Run daarna de Setup.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gedll en alles gedaan zoals je schreef, zelfde versie als degene die er op staat(1018154248) geprobeerd te installeren maar na aanklikken setup krijg ik de foutmelding; het stuurprogramma is niet gevalideerd voor deze pc, installatie wordt afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Acer-site sprak men zich onduidelijk uit over de compatibiliteit van hun driver voor Windows 10. Ze vermeldden ook dat bij problemen met hun drivers men zich moet beroepen op Windows update.

Ga eens naar Instellingen(tandwielicoontje > Bijwerken en beveiliging.

Klik op 'Naar updates zoeken'.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.