Ga naar inhoud

PC samenstellen


Proost

Aanbevolen berichten

Beste forumleden

 

Enkele jaren geleden postte ik een vraag om een pc samen te stellen.

Helaas is het er toen niet van gekomen. Omdat technologie heel snel verandert, post ik dezelfde vraag opnieuw, mijn voorkeuren zijn ook iets veranderd. 

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gamen, muzieksoftware, standaard bureauwerk.
  • Wat is mijn budget? - Aanvankelijk 800
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  • Ga ik overklokken? - Neen, geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
  • Ga ik later upgraden? - Waarschijnlijk wel (extra ram, extra geheugen (tweede harde interne schijf later))
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Thunderbolt ja, USB3.0 is een must
  • Ga ik zelf assembleren? - Neen
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja.
  • Ga ik zelf installeren? - Besturingsprogramma niet zelf, andere software later wel.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Niet echt, maar ram moet uitbreidbaar zijn. Intel processor
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Neen, niet onmiddellijk.
  • Heb ik specifieke wensen? - Budget flexibel (als de specs aanzienlijk beter worden voor die €50 extra, mag dat). De pc moet lang meegaan en upgraden is op lange termijn.
                                                       Waterkoeling mag als er echt een opmerkelijk verschil is. De pc moet lang meegaan (liefst 5-tal jaar minimum).
                                                       144Hz monitor compatibiliteit (voor games)
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, Geen specifieke winkels, bestellen pas rond nieuwjaar.

 

Alvast bedankt voor de nieuwe input.

 

Groeten!

 

P.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Proost, 

 

We kunnen je uiteraard verder helpen met een nieuw systeem. Maar zoals je inderdaad al zegt verandert de technologie ontzettend snel, en de kans is groot dat een samenstelling rond nieuwjaar er helemaal anders kan uitzien. Er komen namelijk een aantal nieuwe producten uit en de prijsschommelingen kunnen ook serieuze verschillen teweegbrengen, de "koers" van het RAM-geheugen is bijvoorbeeld aan het stijgen. 

 

Als je nu al een indicatie wilt kunnen we daar uiteraard bij helpen, maar als je het systeem pas rond nieuwjaar aanschaft zou ik aanraden om rond die periode nog eens opnieuw te vragen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.