Ga naar inhoud

problemen met knoppen taakbalk windows 10


jave

Aanbevolen berichten

De volgende knoppen op mijn taakbalk (Windows 10) werken niet meer: Windows, zoekknop, internetverbinding, geluid en meldingen. Ik heb al geprobeerd via taakbeheer Windows Verkenner /opnieuw opstarten, evenals prompt van Powershell: geen resultaat (correctie de opdrachtprompt wordt niet erkend, lees ik)

Dank bij voorbaat voor hulp.

aangepast door jave
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jave,

 

is dit onlangs begonnen, zo ja: welke verandering voerde je er vlak ervoor uit? (en probeer in dat geval een herstelpunt van vóór  de fout terug te zetten?

 

Mogelijk is het ook te wijten aan spy-, malware of een virus. Welke beveiliging heb je op dat punt (en is die bijgewerkt / geregeld geüpdate?)

 

Wat je ook kan proberen: opstarten in opdrachtprompt als administrator > ingeven: msconfig en enteren > tabblad opstarten > daar aanklikken: opstarten in veilige modus met Minimaal aangevinkt.

Eenmaal je systeem heropgestart is: werken de knoppen nu wèl of ook nog niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Dank voor je antwoord.

Ik heb Malwarebytes Premium op mijn toestel. Ik geloof dat ik vorige week iets verwijderd heb via malwarebytes, het was een 'mogelijke dreiging' en had met Windows te maken. Waarschijnlijk fout van mij, had het beter moeten onderzoeken. Ik kan op Windows 10 geen herstelpunt van vroeger bereiken. De functie staat standaard uit, er zijn geen vorige herstelpunten.

Ik probeer nu de veilige modus en laat iets weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel overweeg je dan een herinstallatie van je windows 10 (over je oude windows heen, mèt behoud van je eigen zaken)

 

ofwel probeer je dit uit: (mogelijk ligt het aan een of ander programma)

 

Opdrachtprompt met admin.rechten  > intypen: msconfig.exe

Dan verschijnt het menu "Systeemconfiguratie

"Kies: "Selectief opstarten".

Vink aan: "Systeemservices laden" en daaronder "Opstartonderdelen laden"

Kies vervolgens bovenaan het tabblad "Services"

Controleer dan of alleen de Services van Microsoft zijn aangevinkt, indien nodig de andere Services uitschakelen.

Dan opnieuw opstarten.

 

Als de knoppen dan wèl werken, weet je dat het besturingssysteem in orde is.

Daarna ga je iedere keer één Service weer aanvinken, opnieuw opstarten en controleren je of het systeem stabiel blijft.

Dit is een karweitje waar je wel een paar uurtjes mee bezig bent. Maar, als je nauwkeurig werkt, zul je zo de boosdoener vinden. Zorg ervoor dat deze blijvend niet aangevinkt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, jave zei:

Ik weet niet hoe ik Windows  kan herinstalleren.

Lees daarvoor even wat Droske hier onderaan dit bericht schreef.

 

Bedenkingen: ik raad je aan met een stick te werken gezien dit veel sneller gaat dan met een cd/dvd (en je moet die ook niet gaan branden ook) - bedenk daarbij wel dat je een stick van min 4 Gb nodig hebt èn dat àlles wat erop staat bij het maken van zo'n stick gewist gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.