Ga naar inhoud

Computer traad en bureablad werkt niet meer


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn PC is al sinds enige tijd behoorlijk traag aan het worden. Maar sinds gister kan ik ook geen pictogrammen meer klikken via bureaublad en kan ik ook mijn taakbalk niet selecteren.

Ik heb een scan gedaan volgens instructies van deze website (zie bijlage)

 

Kan iemand mij helpen?

 

alvast bedankt!

 

Groetjes,

Nick

logPC.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ga naar het configuratiescherm - programma's en verwijder onderstaande programma's.

Babylon toolbar
McAfee Security Scan Plus

 

Deze heb je niet nodig en ze vertragen je systeem.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
resethosts;
{2EECD738-5844-4a99-B4B6-146BF802613B};c
{98889811-442D-49dd-99D7-DC866BE87DBC};c
{6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C};c
C:\Program Files (x86)\BabylonToolbar;fs
C:\Program Files\McAfee Security Scan;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\McAfee Security Scan Plus.lnk;f
McComponentHostService;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{2EECD738-5844-4a99-B4B6-146BF802613B}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit,

 

bedankt voor je reactie.

Ik heb de Babylon toolbar en McAfee Security Scan Plus verwijderd en de Java geupdate

 

Ik kreeg geen logje maar ik kon hem wel op mijn pc terugvinden zoals je beschreven had. Bijgaand het zoek results log

 

Groetjes,

 

Nick

zoek-resultsPC.txt

aangepast door majinnick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou komt er nog een probleem bij sinds vandaag.

 

Overal waar je beneden kan scrollen doet hij dit automatisch. Bijvoorbeeld in dit forum. Hij gaat dan naar paar seconden automatisch helemaal naar onderen.

Heeft dit ook te maken met malware? Ik heb een logitech g700s muis

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kweezie wabbit zei:

Het logje is helaas niet volledig.

Waarschijnlijk was zoek.exe nog niet helemaal klaar.

Voer zoek.exe nogmaals uit met de gegeven instructies en wacht tot de pc herstart werd om het logje te plaatsen.

 

Hoelang duurt het gemiddeld? heb m zeker 30 minuten laten draaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fout komt de laatste tijd wel meer voor.

Probeer zoek.exe te stoppen en als dat niet lukt, herstart dan de pc.

 

We gaan nu een andere tool gebruiken die waarschijnlijk minder problemen geeft.

 

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool (32 of 64 bit van één van de onderstaande links) naar het bureaublad.


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt en Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

 

Download de bijlage (fixlist.txt) en plaats ze eveneens op het bureaublad.

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.