Ga naar inhoud

Offerte koppelen met artikelbestand met excel


Cornetje

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Ik zit met een probleem.

Ik heb me eigen bedrijf en moet offertes maken dit is vrij veel werk. Nu heb ik een idee en hoop dat dat ook uitgevoerd kan worden.

Mijn vraag is als ik een artikelbestand maak met uiteraard artikelnummers kan ik dan in een anders excel bestand de artikelen ophalen uit het artikelbestand?

Dus als er in het artikelbestand bijvoorbeeld staat:
Artikelnummer     Product     Prijs
1                                Asfalt        €80

 

Dat als ik dan in het offerte excel bestand 1 intyp of iets dergelijk dat die dan alle kolommen overneemt dus zoals het hierboven staat?

 

Mvg Cor ten Brink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan.
Stel, je hebt een bestand genaamd Artikelen.xlsx, waarin op Blad1 in A1:C1 resp. staan: Artikelnr. , Product, en Prijs.
Beginnend in A2 staan in kolom A dan alle artikelnummers;
Beginnend in B2 staan in kolom B dan alle bijbehorende productnamen;
en beginnend in C2 staan in kolom C dan alle bijbehorende prijzen.

In een ander bestand, bv. Offerte.xslx, wil je op een blad in kolom C, beginnend in C2, de artikelnummers invoeren. Je kunt dan in D2 en E2 de bijhorende productnaam en prijs opvragen zoals hieronder aangegeven. Hierbij is (als voorbeeld) ervan uitgegaan dat beide bestanden zich bevinden in de map:  C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten\  . Dat pad moet je natuurlijk aan de bestandindeling op je eigen computer aanpassen, maak hierin geen fout !

Typ in C2: het artikelnummer waarvan je de gegevens wil opvragen.
Typ in D2: 
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($C2;'C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten\[Artikelen.xlsx]Blad1'!$A$2:$C$1000;2;0);"")
Typ in E2: 
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($C2;'C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn documenten\[Artikelen.xlsx]Blad1'!$A$2:$C$1000;3;0);"")


De formules in D2 en E2 kun je met de vulgreep naar beneden kopiëren.
 

aangepast door alpha
Correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.