Ga naar inhoud

Nieuwe Windows10 PC


Hokkie

Aanbevolen berichten

Ik heb een schijf van mijn defecte PC (win7) geplaatst in mijn nieuwe PC (win10). Ik ben programfiles aan het ontleden wat wel en niet werkt. Sommige bestanden kan ik niet verwijderen, omdat ik geen rechten heb. Ook niet als administrator. Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2016 om 13:46, Hokkie zei:

Ik heb een schijf van mijn defecte PC (win7) geplaatst in mijn nieuwe PC (win10).

 

Dat gaat niet goed komen. Je kunt niet zo maar een systeemschijf van de ene pc in een andere laten draaien. Waarom zou je dat wel willen doen?

  • Je Windows 7 licentie is toegekend voor je oude pc en niet voor je nieuwe.
  • In die Windows 7 installatie zijn enkel de drivers voor je oude pc opgenomen en nog niet die voor je nieuwe.
  • Enz...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat TS bedoelt dat hij zijn oude 7-schijf aan zijn nieuwe 10 gekoppeld heeft en nu de bestanden van 7/Mijn documenten naar die 10 wil overzetten, maar de melding krijgt dat hij voor bepaalde zaken geen rechten heeft. (heb het zelf meegemaakt twee jaar geleden)

 

Hokkie  (trouwens: welkom op PCH !) - klopt mijn idee of klopt het idee van Droske?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2016 om 13:46, Hokkie zei:

Ik heb een schijf van mijn defecte PC (win7) geplaatst in mijn nieuwe PC (win10).

 

Dat is al eens leuk om te experimenteren. Op de ene pc lukt dat en op de andere niet.  Dat weet ik uit vroegere experimenten.

 

Naar aanleiding van dit onderwerp heb ik de test nog eens overgedaan. Daarvoor heb ik een schijfje gebruikt waar een kloon van de Windows 7 pc van mijn dochter op staat.

Mijn test pc start er niet mee op (BlueScreen). Mijn laptop start er echter prompt mee op. Er worden op staande voet de beschikbare drivers geïnstalleerd. Er resten er uiteraard een aantal die eerst nog moeten gedownload worden.

Ziehier een screenshot dat gemaakt is kort na de opstart.

Win7 schijf in een andere pc.JPG

 

Zoals je kunt zien is er, zoals ik in mijn eerste antwoord al aangaf, een licentie probleem en dat is logisch.

 

Op 7-11-2016 om 13:46, Hokkie zei:

Ik ben programfiles aan het ontleden wat wel en niet werkt. Sommige bestanden kan ik niet verwijderen, omdat ik geen rechten heb. Ook niet als administrator. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Je kunt niet altijd zo maar bestanden verwijderen uit mappen van Program Files. Beschouw het als een soort van zelfbescherming. Programma's hoort men te verwijderen via Configuratiescherm > een programma verwijderen. Wil je toch wat experimenteren dan gebruik je bv het progje Unlocker om de gewenste bestanden te verwijderen. Je doet het echter op eigen risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.