Ga naar inhoud

Pc toont geen teken van leven


Asus21

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb van iemand een Asus X751LD overgenomen, omdat hij niet meer opstartte.

Dus ik ben onmiddellijk begonnen met diagnose te voeren, maar ik heb geen flauw idee waar ik nu moet gaan zoeken.

 

Het probleem is dus dat de laptop geen enkel teken van leven toont, er brandt ook geen LED lampje als ik de oplader erin steek. 

Ik heb de lader uitgemeten en deze gaf netjes 18,80V en vervolgens ook de DC jack uitgemeten en deze gaf ook 18,80V, dus het moederbord krijgt wel stroom. 

 

De harde schijf heb ik in mijn andere laptop getest en die gaf aan dat er een nieuwe Windows op moest worden geïnstalleerd, maar dat ik geen probleem, ik heb nog een paar dvd's liggen met windows erop.

Ik heb vervolgens het moederbord gedemonteerd en ik heb gezien dat er geen RAM geheugen in zat tot mijn grote verbazing.

Ik heb dan een geheugenkaart van mijn laptop erin gezet, maar hier toonde die ook geen teken van leven.

 

Ik heb ook geprobeerd om de reststroom te verwijderen en dan vervolgens op netstroom op te starten, maar dat doet ook niks.

Wat zou het anders nog kunnen zijn? 

Wat kan ik nog allemaal proberen? Want dit model van moederbord is vrij duur en moeilijk verkrijgbaar.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ideetje: het mobo is dood of het krijgt geen stroom. dat laatste is ondanks jouw metingen nog een mogelijkheid, want een zwak punt bij alle laptops is de verbinding van de stroomingang met het moederbord, je zult dus moeten nagaan of de print waarop de stroom achter de aansluiting wordt afgeleverd nog spanning krijgt.

 

nog een: is de moederbord batterij nog in orde? een dooie mobo-accu kan soms voor dezelfde verschijnselen zorgen

 

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.