Ga naar inhoud

leren programmeren


parkopino

Aanbevolen berichten

zou graag leren programmeren, maar ken er totaal niks van

hebben jullie een link voor een gratis software programma en cursus voor beginners waarmee ik kan leren programmeren?

 

de doelstelling is dat ik er verschillende raadsels zoals op foto kan inzetten die op de pc dan kunnen worden ingevuld.

alvast bedankt

 

 

np-2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

men had mij visual studio aangeraden, heb gedownload maar krijg foutmelding dat ik verouderde software heb

is er nog een versie visual studio beschikbaar dat werkt met vista? of moet ik updaten naar windows 10? iemand een link hiervoor

 

16 november komt er een nieuw boek programmeren voor dummies uit met software, is dit een aanrader?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is afhankelijk van wat je wil maken.

Als ik naar je voorbeeld kijk dan denk ik aan Excel, programmeren daarin kun je met Visual Basic for Applications (VBA). Met applications wordt bedoeld: de toepassingen van Microsoft, zoals Word, Excel, Access, Outlook, Powerpoint.

Als Microsoft office op je computer staat, hoef je er niets extra's voor aan te schaffen, want VBA zit standaard al in die toepassingen. Start Excel maar eens op, toets: ALT-F11 en druk daarna op F1.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb in excel , toets : Alt-f11 gelijktijdig ingedrukt en daarna F1 en er gebeurd niks

heb ALT-F11 , getypt en daarna op F1 gedrukt gebeurd er ook niks

 

kan het gewoon maken in excel , maar is de bedoeling dat dit als een bestand op een website wordt gezet nu doe ik dat als foto, maar is de bedoeling dat ze op de website kunnen worden ingevuld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind in mijn excel versie van 2010 geen groep programmacode en geen tabblad ontwikkelaars

enkel; bestand, start, invoegen, pagina indeling, formules, gegevens, beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

heb in excel , toets : Alt-f11 gelijktijdig ingedrukt en daarna F1 en er gebeurd niks
heb ALT-F11 , getypt en daarna op F1 gedrukt gebeurd er ook niks

 

Dan druk je niet goed, je moet de linker-ALTtoets indrukken, die ingedrukt houden, en terwijl je die ingedrukt houdt 1 keer op de toets F11 drukken. Dan kom je in de VBA-editor. Je kunt er ook op een andere manier geraken, die manier is misschien voor jou wat makkelijker: als Excel is opgestart, klik dan onderaan in het venster met de rechtermuisknop op de naam van een werkblad (bv. Blad1) en klik dan met de linkermuisknop in het verschijnende menu op: Programmacode weergeven. Je komt dan in de VBA editor. De helpfile, waar je alle mogelijke VBA-opdrachten in terugvindt, kun je dan (dus als je in de VBA-editor bent) oproepen door ofwel 1 keer op de toets F1 te drukken, ofwel door rechtsboven in het menu te klikken op: Help --> Microsoft Visual Basic for Applications Help. In het venster dat dan verschijnt (en dat je best schermvullend kunt maken) zie je aan de linkerkant een menu. Met het goed doornemen van alle onderdelen daarvan kun je je makkelijk een jaar bezighouden.

 

Quote

vind in mijn excel versie van 2010 geen groep programmacode en geen tabblad ontwikkelaars

 

De tab Ontwikkelaars wordt in het menu standaard niet weergegeven. Om die te laten verschijnen, kies in Excel 2010: Bestand - Opties, klik in de linkerkolom op Lint aanpassen, vink in de rechterkolom aan: Ontwikkelaars, en klik op Ok. Als je daarna op die tab klikt, zie je in het lint een groep staan met de naam Programmacode.

 

 

 

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, alpha zei:

 

Dan druk je niet goed, je moet de linker-ALTtoets indrukken, die ingedrukt houden, en terwijl je die ingedrukt houdt 1 keer op de toets F11 drukken. Dan kom je in de VBA-editor. Je kunt er ook op een andere manier geraken, die manier is misschien voor jou wat makkelijker: als Excel is opgestart, klik dan onderaan in het venster met de rechtermuisknop op de naam van een werkblad (bv. Blad1) en klik dan met de linkermuisknop in het verschijnende menu op: Programmacode weergeven. Je komt dan in de VBA editor. De helpfile, waar je alle mogelijke VBA-opdrachten in terugvindt, kun je dan (dus als je in de VBA-editor bent) oproepen door ofwel 1 keer op de toets F1 te drukken, ofwel door rechtsboven in het menu te klikken op: Help --> Microsoft Visual Basic for Applications Help. In het venster dat dan verschijnt (en dat je best schermvullend kunt maken) zie je aan de linkerkant een menu. Met het goed doornemen van alle onderdelen daarvan kun je je makkelijk een jaar bezighouden.

 

 

De tab Ontwikkelaars wordt in het menu standaard niet weergegeven. Om die te laten verschijnen, kies in Excel 2010: Bestand - Opties, klik in de linkerkolom op Lint aanpassen, vink in de rechterkolom aan: Ontwikkelaars, en klik op Ok. Als je daarna op die tab klikt, zie je in het lint een groep staan met de naam Programmacode.

 

 

 

alvast bedankt, dit is al gelukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste bericht zie ik wel een tekening en om een tekening te maken in Excel moet je niet kunnen programmeren. Dat is maar wat lijnen accentueren en cellen inkleuren. Alleen zie ik dat er diagonalen door de vierkanten lopen en dat er getallen staan in de driehoeken die door die diaginalen zijn ontstaan. Een cel met een diagonaal in twee driehoeken splitsen, dat gaat niet in Excel (voor zover ik weet). Verder hangt het er dan vanaf wat je met die figuur en getallen wil doen, daar heb ik geen idee van. Is het een spel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn rekenpuzzels die je verder moet invullen.

nu plaats ik die tekening als foto op mijn site, en dan moet men die afprinten om te kunnen invullen.

zou dus een programma willen schrijven waarin een aantal rekenpuzzels worden geplaatst, die men op de pc verder kan invullen.

net zoals je het in excel maakt, kan je ze dan op je pc verder invullen.

dat met die diagonalen, los je op door 1 vak onder te verdelen in 4 vierkanten, en vierkant rechtsboven en linksonder een diagonaal te zetten.

als je het helemaal uitzoomt zie je dan in het midden van de diagonaal een kleine onderbreking maar is zo niet te zien.

 

op youtube staat een serie van een 114 filmpjes hoe je kan leren programmeren.

eerste filmpje

sub Matty()

       MsgBox("Hello World")

end sub

werkt perfect

 

tweede en derde filmpje geven telkens dezelfde fout 9 , het subscript valt buiten het bereik

terwijl ik alles net hetzelfde doe

sub Matty()

       ThisWorkbook.Sheets("sheet1").Range("A1").value="The value of A1"

End sub

 

Sub Matty()

       ThisWorkbook.Sheets("sheet1").cells(1,1).value="This cells been referenced using cells"

End sub

 

enig idee wat ik fout doe?

 

heb je de opdrachtregels om,

om een cijfer in een cel te plaatsen

om van de cellen a1, b1, a2, b2,  één cel te maken

om een achtergrondkleur te geven aan een cel

om een vetgedrukte kader om een(groep) cel(len) te maken

om een diagonaal te plaatsen in een cel

 

toch al veel bedankt

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.