Ga naar inhoud

Wijziging van een paar bestanden


dj_nickname

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een probleem met een paar WORD en PDF documenten.

Deze zijn namelijk plots van bestandstype veranderd. :mellow:

Dit is het bestandstype: ~HLMXCUM-bestand

Als ik de WORD bestandjes wil openen krijg ik een vraag in welke conversie ik deze wil openen en dan staat er een voorbeeld met daarin zowat programmeer taal en ik vind de juiste conversie niet, en bij de PDF bestandjes krijg ik een foutmelding waarin kort samengevat staat dat het bestand fout gedownload zou zijn of beschadigd is. 

 

Nu deze bestanden hebben altijd perfect gewerkt en geopend tot een paar dagen geleden.

Ik heb een vermoeden dat het gebeurd is na de installatie van een programma, maar ik weet niet meer het welke. :mellow:

 

Is er iemand die een idee heeft hoe ik deze bestanden terug zou kunnen herstellen?

 

Alvast bedankt.

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DJ_nickname,

 

welkom op PCH.

 

Als ik dit lees:

51 minuten geleden, dj_nickname zei:

Deze zijn namelijk plots van bestandstype veranderd. :mellow:

Dit is het bestandstype: ~HLMXCUM-bestand

vermoed ik dat je met een serieuze infectie zit. (mogelijk zijn je bestanden zelfs encrypt (= afgesloten met een wachtwoord) )

 

Misschien loopt het zo'n vaart niet en kan je - door gewoon je word-bestand te hernoemen naar de gewone extensie - deze terug openen.  (probeer even: vervang dus de ~HLMXCUM-extensie eens door doc of docx ? Gaan ze nu wèl open?  ('k hoop het voor je!)

 

Krijg je trouwens ook niet een of ander voorstel om een app te gaan downloaden / aan te kopen om alles te herstellen ?  (>>> in dit geval : ZEKER NIET op in gaan !!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.