Ga naar inhoud

updates windows 10 lopen vast


delta

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Bij de vorige windows versies, kon ik er nog wel mee omgaan.

Echter bij windows 10 weet ik het ook niet meer.

Wanneer het scherm verschijnt "updates worden geinstalleerd", valt na een tijdje gewoon de pc uit.

Het scherm blijft dan staan op het percentage geinstalleerde updates.

Het is dan nog enkel mogelijk de pc handmatig te sluiten en te starten met de aan en uit knop.

Dit heb ik nu ettelijke keren gedaan met steeds hetzelfde effect: stilvallen updates op een bepaald percentage.

 

Zijn er hier forumleden die hetzelfde hebben meegemaakt? En er een oplossing voor hebben?

Alvast bedankt op voorhand.

 

Delta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in jouw geval zou doen:

> eerst proberen een herstelpunt terug te zetten van voor het gebeuren

 

en als dat niet helpt, de korte pijn:

> je windows opnieuw over de huidige windows installeren (herstelinstallatie dus): via media creation tool een install-met-behoud-van-instellingen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Passer,

 

Ook dat gaat niet hoor.

Ik kan dus nergens meer in of aan. 

Je moet het je voorstellen als volgt:

-Je start de pc op met de aan/uit toets.

-Meteen begint hij updates te installeren, maar na een tijdje loopt hij vast en doet niks meer.

-het scherm blijft blauw met de tekst "....%updates zijn geinstalleerd"

-welke toets ik ook druk, er verandert helemaal niks aan dat scherm, potvast!

-het enige wat lukt is de DEL toets gebruiken na de opstart, dan opent het reboot programma.

-en het is nu net dat waar ik niks van ken :)

 

Delta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar rond half tien vanmorgen besloot iemand (een ijverige aannemer?) de telenetkabel een 500 m verder even te gaan door trekken en 'k heb pas een uurtje geleden terug Telenet :(...

 

Je kan dus blijkbaar niks meer..

Heb je misschien nog een media-creation-tool-stick met daarop de installatie van Windows 10? (in dat geval kan je vanaf die stick rebooten en tijdens de boot met Shift-F10 in de command-prompt komen en dan met het commando net stop wuauserv  proberen het updateproces te stoppen (al is het niet zeker dat dit lukt)

Je kan dan iig wèl met het commando SFC /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows  kijken of je corrupte systeembestanden hebt (die dan hersteld worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, delta zei:

-Meteen begint hij updates te installeren, maar na een tijdje loopt hij vast en doet niks meer.

-het scherm blijft blauw met de tekst "....%updates zijn geinstalleerd"

-welke toets ik ook druk, er verandert helemaal niks aan dat scherm, potvast!

 

En heb je lang genoeg gewacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.