Ga naar inhoud

hoe gpedit gebruiken om een blokkering programmainstallatie op te heffen


cornesa

Aanbevolen berichten

ok, en die herstelpunten zijn dus van vóór de omzetting naar 64bit. nooit eerder gezien...

 

20 uren geleden, cornesa zei:

ik heb daar al een paar keer de systeembeveiliging voor c: schijf uitgeschakeld

dan kun je het toch ook weer inschakelen? en waar (precies) gaat het dan mis?? 

en zoals gezegd: evt herstelpunten die intussen onder 64bit gemaakt zijn worden bij die uitschakeling weggegooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Falstring

Inmiddels van alles weer geprobeerd. wanneer ik een systeemherstelschijf wil maken zeg ie ""kan niet,  de parameter is onjuist  fout 0x80070057.

ook backups maken lukt niet. tinmeout fout.  Suggesties op internet om de komma te veranderen in punt bij ""taal. regio"', gaf geen resultaat.

de 2e suggestie om in het register aanpassingen te doen heb ik nog niet gedurfd.

helpt die foutmelding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat we mekaar niet helemaal meer begrijpen: ik probeer je aan een systeemherstelpunt te helpen en jij bent bezig met een systeemherstelschijf, wat toch echt iets heel anders is....

die registeraanpassing is niet zo'n probleem als je netjes de gegeven aanwijzingen opvolgt. maar maak wel eerst een backup van het register via bestand/exporteren zodra je regedit gestart hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de verwarring blijft: die registeraanpassing heeft betrekking op het maken van een systeemherstelschijf, en je gaf in je voorvorige post aan dat je naar een herstelpunt op zoek was....

je gaat nog steeds niet in op mijn vragen:

- als je systeemherstel kan uitschakelen moet je het ook weer kunnen inschakelen, als dat niet lukt,  wat wordt er dan gemeld?

- als configureren van systeemherstel niet lukt, wat wordt er dan gemeld? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Falsring

excuses hiervoor.

ik kan systeem herstel inschakelen en dan lijkt het allemaal goed te gaan. maar na 10 min zegt het systeem timeout en opnieuw proberen. dat heb ik natuurlijk al tig keer gedaan.

bijgaand de print van de schermen. heb ook de configuratie van herstelpunt c: uitgezet. Computer opnieuw gestart. maar dat geeft precies dezelfde commentaren

Bijgaand de schermafdrukken

groeten

cornesa

commentaar na maken.bmp

ingeschakeld.bmp

na ca 10 min proberen te maken.bmp

uitschakelen, comp uit en weer in.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind alleen engelse info: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/0x81000101-shadow-copy-timeout-error-windows-7/e0114df2-332d-4ede-908f-3284eb6dcfa7

begin eens met het simpelste wat daar gesuggereerd wordt:

- schakel antivirus uit en probeer het dan nog eens

- koppel alle usbstations af ( w.o. ook de printer als die een cardlezer aan boord heeft).

Is die M: van jouw een externe schijf...?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Falstring.

De M: is een partitie op een 2e interne harde schijf. Gebruik ik al jaren.

Ik heb de link die je stuurde helemaal afgewerkt. Dus alle opties nagewerkt. dwz

alle USB contacten verwijderd (2 printers, 1 kabel voor fotomontage, anti virus , malware, fire wall zelf de internet dongel)

heb de computer af en toe uitgeschakeld en weer opgestart. ook met de aan-uitknop

heb alles ook in de veilige modus gedaan. Overigens heeft 1 gast in dat verhaal van de link (hr Powernote)ook hetzelfde als ik nl dat in de veilige modus "'aan de linkerkant van het scherm NIET de SYSTEEMBEVEILIGING verschijnt zodat je geen herstelpunt kan configureren en daarna maken.

Heb de services.msc gecontroleerd, zowel de windows backup als volume shadow copie stonden beide op autmatisch starten.

omdat iemand succes had met het verwijderen van een programma heb ik 10 programma's die ik toch niet gebruik verwijderd.

Heb daarna 600 lege directories verwijderd.

toen was de dag om en nog geen resultaat.

de laatste persoon schreef ook .net software verwijderen. Maar ik weet niet wat dat is en of dat link is

heb je nog een suggestie? (trouwens alvast bedankt voor de vele moeite)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.