Ga naar inhoud

vaste pc upgraden


oscar

Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn pa helpen met zij oude pc te upgraden met een nieuw moederbord, processor, ramgeheugen en een ssd.

 

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - de pc word vooral gebruikt voor internet, exel en word en zware pdf's. af en toe gebruikt hij gimp voor foto's te bewerken maar dit is licht gebruik.
  • Wat is mijn budget? - 400-500€
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstellen
  • Ga ik overklokken? - neen
  • Ga ik later upgraden? - eventueel meer ram en of videokaart indien nodig
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - usb 3.1 mag maar hoeft niet
  • Ga ik zelf assembleren? - ik ga dit zelf samenstellen
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - ubuntu
  • Ga ik zelf installeren? - dit zal zelf wel lukken
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - dacht intel voor processor.
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - neen alles kan nog dienen
  • Heb ik specifieke wensen? - 16gb ram er staat vaak veel tegelijk open
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - belgie en winkel maakt niet uit

 

ik had het volgende in gedachten.

Crucial MX300 275gb

Crucial - DDR4 16gb

Intel Core i5 6500 - 3.2 Ghz

msi b150 pc mate

 

Kan deze pc een 2 schermen sturen zonder videokaart? is 1 full hd via hdmi en 1 oud via vga of dvi

 

de oude computer heeft een atx kast en een recente 550w voeding

 

alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad voor een gelijkaardige combinatie gaan: MSI B150 PC Mate moederbord, Intel Core i5 6400, 8GB RAM-geheugen en de Crucial 275GB SSD. De oude behuizing en de voeding kan je zonder problemen meenemen. Ik heb een iets lichtere processor genomen vanwege het prijsverschil en in de praktijk ga je die extra rekenkracht niet merken. Ook moet 8GB ruim voldoende zijn als je veel multitaskt, zelfs met lichte fotobewerking. Je kan natuurlijk altijd nog upgraden of meteen een 16GB-setje nemen als je helemaal future-proof wilt zijn.

 

Twee schermen aansluiten via dit moederbord is geen enkel probleem. Eentje via HDMI, en eentje via DVI of VGA - geen probleem. Hou er wel rekening mee dat VGA geen digitaal signaal is en je dus beter de combinatie HDMI en DVI neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.