Ga naar inhoud

Windows opschonen


vete

Aanbevolen berichten

Ik merk dat de laptop een pak vlotter aanvoelt. Heel erg blij mee! 

 

2 uren geleden, kape zei:

Vraagje; die Yandex-browser is dat een "bewuste" keuze van jezelf ?

 

Was inderdaad een bewuste keuze toentertijd. Schat ongeveer een jaartje geleden een positieve review over gelezen en dan geïnstalleerd. Vond hem soepel, snel en handig werken. De enige reden dat ik terug naar Chrome ben overgeschakeld is het gemis van synchronisatie van bladwijzers, geschiedenis en zo meer tussen m'n verschillende toestellen met Google account.

Hoe denk jij tegenover Yandex? Wel of niet betrouwbaar?

 

Nu zit ik nog met een probleem i.v.m. de internetverbinding en dit op twee identieke HP laptops.

Na het opstarten of uit slaapstand komen krijg ik dit:

netwerk.png

 

Eerste netwerk is van mij.

Verbinding verbreken en dan terug verbinden werkt ongeveer 5/10 keer. Automatisch verbinding maken is aangevinkt. Dit is 1..

2de puntje is als de internetverbinding tot stand gekomen is is de snelheid een pak minder dan bijvoorbeeld op de Android toestellen en iPads. Max 8Mbps download terwijl de andere toestellen tussen de 30 en 35 halen. (speedtest)

 

Iemand een idee? 

aangepast door vete
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kape zei:

Je werkt met Windows 10. Kijk eens of je begin december een update hebt geïnstalleerd op deze twee HP-toestellen ?

 

Aanvullend:

 

3 uren geleden, vete zei:

Hoe denk jij tegenover Yandex? Wel of niet betrouwbaar?

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Er komt, bij wijze van spreken, haast dagelijks een browser bij. Het is niet meer bij te houden.

Wel weet ik dat er meer snelheidswinst te behalen is door defensief te browsen dan door het gebruik van om het even welke browser.

Defensief browsen = minder malware op je pc.

Geen malware op je pc = voet van de rem van je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad update gekregen begin december en wat meer info over gelezen dankzij droske.

Heb de aangegeven oplossing in de vorm van handmatige update geïnstalleerd en nu dus even afwachten hoe stabiel de verbinding is.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, vete zei:

Ik merk dat de laptop een pak vlotter aanvoelt. Heel erg blij mee!

Hoe denk jij tegenover Yandex? Wel of niet betrouwbaar?

 

Yandex is het product van een Russische software-ontwikkelaar, wat me - fout idee, misschien - altijd een beetje achterdochtig stemt. Draait op een uitgeklede versie van Chrome ... maar dat heb je ongetwijfeld al wel gemerkt (vermits je de extra mogelijkheden van Chrome gemist hebt en daardoor terug overgestapt bent). Durf me niet echt negatief uitlaten over deze browser, want de beoordelingen in de (geloofwaardige) pers zijn overwegend positief. Indien je er een "positieve" keuze voor hebt gemaakt, is de redenering dat hij je "opgedrongen" zou zijn ook ook niet van tel. Dus houden we het bij een fifty-fifty pro en/of contra.

 

Vermits je ondertussen toch overgestapt bent naar Chrome, is het verwijderen ervan geen probleem voor de werking van de PC. En dat verwijderen is ondertussen al gebeurd door zoek.exe. Dus laten we dat best zo. Laten we dan ook deze opruiming als geslaagd beschouwen ... en nu even de weg van de "foute" update" even verder exploreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.