Ga naar inhoud

Wifi repeater maginonwlr 755ac


timwery

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb problemen met het installeren van deze repeater op mijn laptop.  Op de tablet en smartphone is het gelukt.

Volgens de handleiding moet ik het ip adres 192.168.10.1 ingeven in mijn browser en dan zou er een scherm moeten verschijnen van de configuratie maar dat scherm komt niet.

Kunnen jullie mij aub helpen?

 

Bedankt

Tim 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil jij die repeater maar liefst 3 x installeren? Eén keer installeren moet voldoende zijn. En ik zou dan zelf gekozen hebben voor installatie via de laptop. Lijkt mij het makkelijkst, maar goed.

Je geeft die repeater tijdens het installeren ofwel een andere naam (bijv. Maginon) ofwel dezelfde naam als de naam van jouw wifi, maar dan met een korte toevoeging; bijvoorbeeld [naam van jouw wifi]-rep

Het wachtwoord voor de repeater is hetzelfde wachtwoord als wat jij voor je draadloze verbinding gebruikt.

Na afloop van de installatie is de repeater onder de door jou gekozen naam zichtbaar bij de beschikbare netwerkverbindingen.

De eerste keer dat je op internet wilt via die repeater, moet je die repeater aanklikken en dan ook het wifi wachtwoord opgeven.

Dat wachtwoord zal onthouden worden. Later kun je gewoon kiezen tussen rechtstreeks verbinden met je draadloze modem/router of met je Maginon repeater.

 

Nogmaals: een keer installeren moet voldoende zijn. Daarna kun je met ieder draadloos apparaat gebruik gaan maken van die repeater.

 

Ik vond zo gauw geen Nederlandse handleiding op internet, maar wel Engelse en Duitse. Op deze pagina vind je een link naar de Duitstalige Bedienungsanleitung: http://www.supra-electronics.com/typo3/?id=172&tx_oid=3131&L=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet druk met reacties in dit topic, Tim, daarom doe ik nog een poging.

 

Ik heb zelf een keer een repeater gekocht; geen Maginon, maar een ander merk. Ik had eigenlijk helemaal geen repeater nodig, want ik ben kleinbehuisd en heb daarom overal in huis een prima internetverbinding, maar het ding was erg goedkoop en ik wilde wel eens weten hoe een en ander in zijn werk ging. Bij mij lukte het installeren in 1 keer en ik kon hem daarna gebruiken met ieder ander draadloos apparaat. Installeren (dat is eigenlijk: voor de eerste keer gebruiksklaar maken) hoef je slechts 1 x te doen, en dat hoeft slechts met 1 apparaat (bijvoorbeeld een laptop). Als dat goed is gedaan, dan kan ook een vriend of kennis met een tablet of smartphone die bij jou binnenkomt, direct gebruik gaan maken van die repeater (op voorwaarde dat jij hem vertelt wat tussen de beschikbare netwerken de naam van de repeater is en hem het bijbehorende wachtwoord geeft natuurlijk!)

 

Wat is vooral van belang wanneer je de repeater klaarmaakt voor gebruik?

1. Je moet de repeater in een vrij stopcontact steken dat vlakbij de modem/router zit

2. Ga tijdens de installatie met je laptop ook zo dicht mogelijk bij repeater en modem/router zitten

3. De installatie is pas geslaagd wanneer je op je laptop tussen de beschikbare netwerkverbindingen de repeater kunt kiezen en dan daadwerkelijk via die repeater op internet kunt gaan browsen.

 

Pas wanneer dat gelukt is, mag je de repeater verplaatsen naar een ander stopcontact, dat wat verder van de modem/router af ligt. Maar ook niet te ver, want de repeater moet nog wel een redelijk signaal kunnen ontvangen. Als het ontvangen signaal daar al te zwak is, gaat het repeaten (het doorsturen / verder sturen) van het signaal niet lukken.

Nadat je de repeater verplaatst hebt van het ene naar het andere stopcontact, zul je nog minstens 1 minuut moeten wachten voordat je weer verbinding kunt maken via de repeater. Hij zoekt dan namelijk eerst weer contact met het draadloze modem waar hij het signaal van moet ontvangen.

 

In jouw geval zou ik opnieuw beginnen:

Stop de repeater in een vrij stopcontact dat zo dicht mogelijk bij jullie draadloze modem zit.

Reset de repeater, terwijl hij in het stopcontact zit. (de resetknop zit onderop de Maginon)

Begin dan opnieuw met de installatie en volg daarbij nauwlettend de handleiding. Echt regel voor regel. Niets overslaan.

 

Ik heb hier de Duitstalige handleiding voor me. Die telt 60 pagina's, maar voor jou zijn dan vooral de  pagina's 20 tot en met 27 van belang.

 

Ik hoop voor je dat het nu wel lukt. Lukt het nog steeds niet, dan zal een ander forumlid je verder moeten helpen, want mijn ervaring met repeaters is zeer beperkt, zoals je al zult hebben begrepen.

 

En of het nu wel of niet lukt: ik wens je in ieder geval prettige Kerstdagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.