Ga naar inhoud

Laptop of desktop


Aanbevolen berichten

Op zoek naar een degelijke laptop of desktop.

Aangezien ik steeds aan de bureau zit overweeg ik een desktop te kopen omdat ik denk dat dit makkelijker herstelbaar is en degelijker.

Ook een groter scherm is wel leuker aangezien mijn leeftijd.

Is een 128 ssd in combinatie met een harde schijf voldoende of zal ik moeten kijken naar een grotere ssd.

Is er een groot verschil tussen een i3 en een i5 processor om te internetten.

Welke pc raden jullie me aan?

Een laptop met minstens 17 inch scherm kan eventueel ook.

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? Vooral internetten 
  • Wat is mijn budget? 800
  • Een merkcomputer of een samenstelling? Geen HP of Acer
  • Ga ik later upgraden? Mogelijk
  • Ga ik zelf assembleren? Nee
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? Ja,windows 10
  • Ga ik zelf installeren? Nee
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? i5 processor,ssd schijf
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? nee
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België,Azerty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Silverstorm,

 

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum! Aangezien je vooral gaat internetten kan je zowel met een desktop computer als een laptop prima uit de voeten, al is een desktop inderdaad wat goedkoper en gemakkelijker te herstellen of aan te passen.

 

Om eerst even op je vragen te antwoorden: een SSD van 128GB (in combinatie met een harde schijf) is zeker voldoende voor lichte doeleinden. Hiermee heb je na de installatie van Windows nog ruim 90GB over om bijvoorbeeld veelgebruikte programma's te installeren (browsers, Office...). De harde schijf kan je dan gebruiken voor traditionele opslag.

 

Voor internetten zal je absoluut geen verschil merken tussen een i3 en een i5 processor, beiden kunnen dat probleemloos aan.

 

Een samenstelling zou in dit geval zeker mogelijk zijn, maar door de prijzen van assemblage, Windows en installatie kom je jammer genoeg wat duurder uit dan vooraf samengestelde systemen. Ik zou dit systeem van Alternate aanraden: een Core i5 processor, reeds geassembleerd en vooraf geïnstalleerd met Windows 10 Home, 2TB harde schijf, en een 128GB - een zeer capabel systeem voor je doeleinden. Met de rest van het budget zou je dan inderdaad een groter scherm kunnen aanschaffen, zoals deze 24 inch monitor.

 

Anderzijds past deze 17 inch laptop van Asus goed in het budget en is hij prima geschikt voor je doeleinden. Deze laptop is vergeleken met de desktop wel iets trager, en het scherm is niet bijzonder scherp. Verder is het wel een goed toestel om mee te internetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beslist dat ik voor een laptop ga.

Die asus lijkt me wel interessant.

Bestaan er nog slechte merken eigenlijk.

Van HP en Acer hoor ik dat ze minder betrouwbaar zijn,klopt dit verhaal?

Is het eigenlijk noodzakelijk een ssd schijf te nemen of kan een klassieke hd ook voldoende zijn voor mij.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt slechte merken zou ik ze niet noemen, maar het klopt wel dat Acer wat meer gebruik maakt van goedkopere materialen in haar populairste laptops en dat de service na verkoop niet erg denderend is. Van HP heb ik geen tot weinig slechte dingen gehoord. Een SSD-schijf is wel absoluut een aanwinst en die snelheidsverbetering ga je zeker merken in het opstarten van het systeem en programmas, de gebruikerservaring gaat er opmerkelijk op vooruit. Je kan gerust een laptop zonder SSD nemen, maar dan ga je wel een zekere sloomheid opmerken die je wellicht liever kwijt dan rijk bent. Een mooi compromis is dan ook een kleinere SSD voor Windows en veelgebruikte programma's, samen met een traditionele harde schijf voor opslag zoals in de laptop in mijn vorig bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.