Ga naar inhoud

Foutmelding???


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Enkel programma's verwijderen die je zelf ooit hebt geïnstalleerd en die je niet (meer) gebruikt.

Ik kan in uw plaats niet weten wat je geïnstalleerd hebt. ik kan je enkel zeggen wat je niet mag verwijderen als ik weet wat er allemaal geïnstalleerd is.

 

Open daarom CCleaner eens.

Ga naar Gereedschap / Programma's deïnstalleren.

Klik in de rechter benedenhoek op Opslaan als tekstdocument.

Plaats het opgeslagen bestand Install.txt als bijlage in je volgende antwoord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier blijkbaar om een vrij recente Medion Akoya notebook. Welk model?

De geïnstalleerde software kan er onmogelijk de oorzaak van zijn dat van die SSD schijf al zoveel in gebruik is.

Hoeveel accounts zijn er ingesteld?

Installeer TreeSize eens. http://www.jam-software.de/treesize_free/download.shtml

 

Op DEZE pagina kun je het volgende lezen:

 

Wilt u schijfruimte vrij maken door bestanden te verwijderen? TreeSize (download: www.jam-software.com/treesize_free) is een handig tooltje om inzichtelijk te maken hoeveel data in de verschillende mappen op de interne schijf is opgeslagen. Ook kan TreeSize worden gebruikt om specifieke mappen of bestanden te verwijderen zodat er weer ruimte beschikbaar komt voor andere doelen. De lengte en kleurintensiteit van het oranje balkje geeft de relatieve omvang van een map aan ten opzichte van het totaal. Deze analyse kan vanuit het programma zelf worden getoond (menuoptie Scan) of vanuit de Windows Verkenner door gebruik te maken van de optie TreeSize Free in het contextmenu (deze opent met een rechter muisklik op de betreffende map of partitie).

PCH001.jpg

 

Moet er ruimte worden vrijgemaakt dan kan aan de hand van deze informatie worden achterhaald welke mappen en bestanden daarvoor in aanmerking komen en kunnen deze desgewenst direct vanuit TreeSize worden verwijderd (klik met rechts op het betreffende bestand of map en kies Verwijderen). Een waarschuwing is daarbij wel op zijn plaats, het is namelijk niet altijd verstandig om mappen en bestanden direct vanuit TreeSize te verwijderen. Geïnstalleerde programma's kunnen bijvoorbeeld beter met de uninstaller (via Programma's en onderdelen in het configuratiescherm) worden verwijderd zodat er niets in het register achterblijft. Wees ook voorzichtig met het opschonen van mappen als ProgramData en Users (in de Windows Verkenner terug te vinden onder Gebruikers, inlognaam), zeker wanneer het om mappen gaat die gerelateerd zijn aan een specifiek programma.

TIP: Door met de muis over een map of bestand te bewegen, wordt via het pop-upvenster belangrijke informatie over het bestand of de map getoond.

Met administratorrechten toegang tot alle bestanden

Toont TreeSize de melding An "Access denied" error occured when accessing "X:\xxxx\". Would you like to restart all scans as administrator? dan is de inhoud van de betreffende map alleen toegankelijk wanneer TreeSize administratorrechten krijgt toegewezen. Het betreft hier mappen als System Volume Information, Temp (de submap van C:\Users\inlognaam\AppData\Local) en Temporary Internet Files (de submap van C:\Users\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\). Door de vraag met Ja te beantwoorden, worden de rechten simpelweg verkregen en kan deze map (inclusief onderliggende mappen en bestanden!) worden ingezien en/of verwijderd. Wees hier wel voorzichtig mee, dergelijke mappen worden niet voor niets met administratorrechten beschermd (om veiligheidsredenen is het vanuit de Windows Verkenner zelfs niet eens mogelijk deze mappen in te zien!). Verwijder alleen bestanden als u weet wat de gevolgen zijn!

TIP: Vanuit TreeSize kan er ook een uitgebreid bestandsoverzicht worden afgedrukt. Altijd handig wanneer je een dergelijk overzicht op papier wilt bewaren of als tekst in een bestand wilt gebruiken (bijvoorbeeld door naar een PDF-bestand af te drukken), iets wat vanuit de Windows Verkenner niet mogelijk is!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Droske,

Medion akoya e6424

2 accounts:

Adminastartor en nog een

 

Treesize gaat nu open

 

Voel u vrij mij niet meer te helpen daar ik altijd zo laat antwoord... (je mag natuurlijk nog wel helpen!)

 

mvg,

jonas

aangepast door jonasthegamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske,

Echt super bedankt voor dat programma! Ik hed er geen besef van da ik nog inmens veel video's op mijn schijf had staan. Nu heb ik 44.7 GB van 117 beschikbaar!

SUPER BEDANKT!!

 

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, jonasthegamer zei:

Voel u vrij mij niet meer te helpen daar ik altijd zo laat antwoord...

Tja, het is meer regel dan uitzondering en voor mij bijzonder lastig. Mijn geheugen zit hier nu weer bijna 2 weken zonder stroom. Alles weg dus. En zo moet ik het onderwerp weer helemaal opnieuw gaan doornemen als ik je een passend advies zou willen geven. Eerder heb ik je al verzocht niet te lang afwezig te blijven maar het helpt niet. Hoe komt dat eigenlijk? Misschien lig je niet wakker van die Windows back-up fout !? Als ik het aan de hand moest hebben ik zou er geen dag mee kunnen leven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.