Ga naar inhoud

Nog steeds flikkerend scherm na bijna 24 uur vanalles proberen


Agge

Aanbevolen berichten

Hallo, gisteren kreeg ik een bericht dat ik een update had voor windows 10, ik heb deze uitgevoerd en duurde ook makelijk 2u in totaal, toen deze klaar was startte ik mijn pc, logde in en zag een flikkerend scherm. Dus ik heb al grondig op internet gezocht en kwam een mogelijke opplosing tegen die zei voor windows error reportibg bla bla bla en ook nog iets anders uit te schakelen, deze heeft al bij veel mensen geholpen maar bij mij niet helaas, dus besloot ik eens een hard reset te doen en alles op mijn pc te verwijderen. Dit heb ik gedaan door de nacht en de volgende ochtend starte ik de pc op en alles werkte perfect, nu een halve dag later kreeg ik weer een melding dat de pc moest worden bijgewerkt en dat deed ik ook, nadat dat gebeurd was startte ik de pc weer op en toen was het geflikker er weer. Echt frustrerend, toen heb ik weer hetzelfde gedaan maar het helpte weer niet, vervolgens heb ik mijn gpu drivers geupdate, werkte niet toen een oudere versie geinstaleerd, werkte ook niet. Toen zag ik op internet dat het OF kan liggen aan Norton, iCloud of IDT audio. Norton (symantec) heeft al een oplossing blijkbaar maar dat is enkel als het door norton komt en norton gebruik ik niet eens dus det probleem ook niet zijn, iCloud zelfde verhaal gebruik ik ook niet. Maar IDT wel nu heb ik al pogingen gedaan om het te verwijderen via programmas en onderdelen maar deze staat er niet tussen en als ik in de C drive kijk zie ik wel dingen met IDT maar dat zijn ook andere dingen, dus nu is mijn vraag heeft er iemand een oplossing? Zoja als ik IDT verwijder heb ik dan nog geluid? Zijn er alternatieven? Want begin de hoop op te geven. Heb al zoveel geprobeerd maar tevergeefs. Hopelijk weet iemand me raad! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn vrijwilligers en kunnen dus niet altijd direct inpikken op een antwoord van u. heb dan het nodige geduld tot we gelegenheid hebben om terug langs te komen en post niet nog eens een vraag. Zit tussentijds ook niet van alles uit te voeren waar we geen opdracht toe gegeven hebben want zo krijgen we nooit voldoende inzicht in de problematiek.

 

Publiceer dan nu terug eens een Speccy Snapshot.

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
  1. De temperatuur van de processor is aan de hoge kant. Open de kast eens en kijk eens of het koellichaam dat achter de ventilator zit bevuild is met stof. Zo ja,  lees deze handleiding eens.
  2. Werk alle achterstallige Windows updates eens bij. Mogelijk komt het via die weg dan ook goed met driver van je Ethetnet LAN.
  3. Ik twijfel aan de conditie van de interne harde schijf.

 

Voor wat punt 3 betreft, doe dit eens:

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, dankuwel voor het uitgebreide antwoord!

 

Aan het stof kan het niet liggen aangezien ik om de 2-3 maand mijn pc vanbinnen reinig, dan zal het aan de koelpasta liggen, niet?

en ivm het ethernet, dit zal ik zo dadelijk eens proberen!

 

En hier zijn de resultaten van mijn hdd en zoals u al zei: conditie is niet al te goed, kan ik hier iets aan doen?

 

 

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.