Ga naar inhoud

Chinese icoontjes/programma's op laptop. hoe krijg ik dit weg?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Ik heb een systeemherstel gedaan maar ook toen deed de taakbalk het niet.

Heb toen de systeemherstel ongedaan gemaakt omdat ik nogal in paniek raakte.. (verschillende programma's op het bureaublad waren weg en ook mijn bureaublad achtergrond). Ik kreeg het idee dat hij veel meer herstelwerk had gedaan dan alleen vanaf een uur terug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik denk dat er ergens nog een infectie zit die toch weer tot leven is gekomen doe het volgende (wat ik al eerder heb aangegeven) voor de zekerheid.

Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)

Morgen ben ik er weer en gaan we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Om al deze problemen goed te kunnen oplossen moeten we de volgende stap gaan doen.
Windows 10 opnieuw instellen:

Volg de stappen vanaf: De pc opnieuw instellen vanuit de Windows omgeving.


Zorg dat je tijdens deze stappen kiest voor: Mijn bestanden behouden. <----- dit is het belangrijkste.


Houd er rekening mee dat er programma's en of bestanden kunnen verdwijnen die jij heb geïnstalleerd,
 (daarom zij ik maak een back-up van belangrijke bestanden dit is toch altijd aan te ook al mankeert je pc niks)

Ik heb hier de handleiding hoe je het moet aanpakken: Klik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Mijn laptop kan ook opeens geen verbinding meer maken met internet.

Ik heb echt geen idee wat er allemaal gebeurd.

Met die Chinese programma's had ik wel gwn verbinding en deed de taakbalk het nog.

Dus kan het zijn dat er miss belangrijke systeembestanden zijn verwijderd door die malware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ja je systeem was zeer zwaar besmet niet alleen door die chineese troep maar ook door gevaarlijke infecties die je door torrents bent opgelopen.

Dus stap één is red eerst al je belangrijke bestanden enz en voer dan het volgende uit wat ik al beschreven had zo ben je weer virus vrij.

Gebruik hierna geen torrent meer om te downloaden.

 

Om al deze problemen goed te kunnen oplossen moeten we de volgende stap gaan doen.
Windows 10 opnieuw instellen:

Volg de stappen vanaf: De pc opnieuw instellen vanuit de Windows omgeving.


Zorg dat je tijdens deze stappen kiest voor: Mijn bestanden behouden. <----- dit is het belangrijkste.


Houd er rekening mee dat er programma's en of bestanden kunnen verdwijnen die jij heb geïnstalleerd,
 (daarom zij ik maak een back-up van belangrijke bestanden dit is toch altijd aan te ook al mankeert je pc niks)

Ik heb hier de handleiding hoe je het moet aanpakken: Klik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.