Ga naar inhoud

website formulieren beschermen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben vrij nieuw met PHP-script (eigenlijk heel erg nieuw).
Nu heb ik een formulier op mijn website staan, alleen helpt de validatie uiteraard niet tegen spam, robots hackers enzo. Ik krijg dus tig nep aanmeldingen  (eerst een leeg formulier en daarna ingevuld) De ingevulde formulier heeft zomaar wat ingevulde letters, de dienst die word gekozen middels een uitklamenu is wel steeds anders, maar de naam is steeds Barnypok. Als ik hierop ga zoeken zie ik deze naam op verschillende andere sites (schaakvereniging,basketbalvereniging, reunie etc.) ook staan (10 laatste aanmeldingen door Barnypok). Kortom een robotje dus denk ik.
in de omschrijving staat steevast een link. Maar nu vroeg ik me af, wat kan er gebeuren als ze dit lukt. kunnen ze dan ook in mijn sitegegevens op de server? Of is het enkel een probleem als ik de link aanklik (wat ik toch niet ga doen)
En vooral, hoe beveilig ik mijn formulier? of is het php script voldoende?
bvd.

saskia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gewone zoekrobot is voor je website niet kwaadaardig, hij zou geen SQL-injecties moeten mogen uitvoeren. 

Een zoekrobot volgt je website en vult automatisch formulieren in, om zo goed mogelijk je website te inventariseren, niet meer, niet minder. 

 

Er zijn een aantal manieren om een zoekrobot je formulieren niet te laten invullen, en er zijn een paar manieren om je formulier te beveiligen. 

 

Niet invullen van formulieren

Om tegen een zoekrobot te zeggen dat hij niets mag doen, kun je de meta-tag gebruiken in je <head>-sectie (informatie hier te vinden). 

Je moet dan een meta tag hebben zoiets als: 

<meta name="robots" content="noindex, follow">

de zoekrobot indexeert de huidige pagina niet, maar klikt wel op linkjes.

 

Beveiligen