Ga naar inhoud

outlookcontacten overzetten van ene pc naar andere


roup100

Aanbevolen berichten

Beste

 

ik wil mijn contacten (>1000) vd ene pc (outlook 2010) naar een andere pc overzetten (outlook 2016) na herinstallatie van WIN10 (op die 2de pc)

 

als er een CSV bestand (gescheiden dr komma) gemaakt wordt staan alle gegeven in één kolom (bij openen met excel).

Dat biedt natuurlijk problemen bij Importeren (via Bestand - Openen,...)

 

oplossing

anderen oplossingen (via excel)

of hoe zet ik deze contacten over

 

dank

 

plroussel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is bij jou een verkeerd lijstscheidingsteken ingesteld, namelijk een puntkomma in plaats van een komma.

 

Controleer dat als volgt:

  • Rechter muisklik op Start > Configuratiescherm (kies daar 'Weergeven op grote pictogrammen') > Land/regio.
  • In het venster Land/regio klik je onderaan op de knop 'Meer instellingen'.
  • Het venster 'Indeling aanpassen' zal dan openen. Wat staat er bij jou achter Lijstscheidingsteken?
  • Als dat een puntkomma (;) is, dan klik je op die puntkomma (waardoor hij geselecteerd/blauw wordt) en typ je een komma (,). Klik daarna eerst op Toepassen en dan op OK.

 

Sluit dan ook het nog openstaande venster Land/regio af door eerst te klikken op Toepassen en dan op OK.

Gooi het eerder geëxporteerde adresboek weg en exporteer het adresboek opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik hier geen of weinig ervaring mee. Ik had wel eens een contactgroep 'Familie' aangemaakt. Na exporteren en importeren heb ik die groep zelf gewoon weer opnieuw aangemaakt. Was zo gebeurd, want mijn familie is niet groot. Het ligt natuurlijk anders wanneer jij diverse groepen contactpersonen hebt, waarin steeds een paar honderd leden zitten. Dan heb je veel werk om weer opnieuw die groepen aan te maken.

 

Ik heb met Google gezocht op outlook 2010 groep contactpersonen exporteren.

 

Ik vond deze mogelijke oplossingen:

1. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=8917

2. https://websetnet.com/nl/export-contact-group-outlook-2010/

    Kreupel Nederlands; waarschijnlijk automatisch vertaald uit het Engels. Maar misschien heb jij er toch wat aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.