Ga naar inhoud

Upgraden van mijn computer.


Houdini23

Aanbevolen berichten

Hallo :)

 

Mijn huidige computer is nu bijna 5 jaar oud, ik gebruik hem voornamelijk om te gamen, en  video's te renderen. 

 

Moederbord ; ASUS P8Z77-V LE PLUS (LGA1155)

Processor ; Intel Core i5-3570K @ 3.40GHz

Geheugen ; 2 x 8Gb DDR3

Videokaart ; NVIDIA GeForce GTX 670

Voeding ; Corsair 850Watt

SSD ; 2550Gb 

 

Wat zou ik nu best kunnen doen? Videokaart upgraden naar een GTX 1060? Maar hoe zit het dan met de processor? Zou deze een bottleneck kunnen geven met de nieuwe videokaart ? Als ik kijk naar nieuwe gaming computers gebruiken ze nog steeds i5 processors, maar met nieuwe chipsets. Zijn deze echter sneller dan mijn cpu, aangezien de Ghz niet zoveel meer zijn? De socket is anders voor het moederbord, iemand die mij wat advies zou kunnen geven :D? 

 

Mijn huidige i5 : INTEL Core i5-3570K 6M Cache, 3.4-3.8 (met turbo boost)

Nieuwe i5 : INTEL Core i5 6600K 3.5-3.9Ghz 6MB 4 Core 4 Threads (met turbo boost)

Nieuwe i5 : INTEL Core i5 7600K 3.8-4.2GHZ 6MB 4 Core 4 Threads (met turbo boost)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De laatste jaren zijn de evoluties op CPU-gebied eerder beperkt gebleven, je processor voldoet nog om de huidige en recente games vlot af te kunnen spelen. Ik zie dat het ook om een overklokbare 'K' processor gaat, dus in de toekomst zou je de snelheid bijvoorbeeld wat kunnen opschroeven om prestatieverlies tegen te gaan.

 

Een meer effectieve upgrade zou inderdaad zijn het upgraden van je videokaart. Een GTX 1060 6GB zoals deze gaat je al een erg aardige snelheidswinst opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.