Ga naar inhoud

[OPGELOST] Muziek opnemen


Jozef Van Mol

Aanbevolen berichten

Na de installatie van mijn nieuw MB met Realtek audio module wou ik proberen om muziek op te nemen van LP's.Gebruik hiervoor een tuner-versterker die gekoppeld is aan de PC.Het probleem is het volgende: het uitgestuurd volume is te hoog wat resulteert in een overmodulatie.Heeft iemand hier ondervinding mee en kan je me hiermee helpen een oplossing te vinden?De lijn ingang is aangestuurd langs de uitgang voor een cassettespeler die ook als opnameapparaat kan dienen maar die niet meer in gebruik is.Alvast bedankt grtjs Jos;-).:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond Jos,

Een platenspeler moet inderdaad een voorversterker passeren eer je hem op een pc kunt aansluiten.

Dus: Platenspeler --> Voorversterker (de meeste hifi versterkers kunnen dienen) en van die zijn lijn (of aux, tape, record...) uitgang ga je naar de lijningang van je computer. Deze herken je aan een blauw stekkertje. De microfooningang (roze stekkertje) is niet geschikt hiervoor.

Als je een lijnsignaal aanbiedt aan een microfooningang zal dit resulteren in een sterk overstuurd signaal.

Controleer even of er op je voorversterker nergens in te stellen is hoe sterk je het signaal wilt uitsturen ("Gain")

Als dit niet te vinden is, is het misschien een goed idee om een (al dan niet tweedehands) voorversterkertje (of oud mengpaneel) op de kop te tikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gemeld is de P U aangesloten op een tuner versterker dus aan het uitgangssignaal kan het niet liggen,denk ik,het zal hem aan de Realtek module liggen misschien.Heb tot hiertoe altijd gewerkt met waveeditor van Nero 7.Hetgeen me tot hiertoe wel lukte was opnemen van internet en eventueel omzetten met de NCH software om te converteren.De PC hangt ook aan die tuner versterker langs een line out en de boxen krijgen het signaal vanuit die tu versterker.Voordien gebruikte ik een kaart van Creative,misschien moet ik die maar terug steken,dan werkte alles wel in beperkte mate,kreeg daar ook geregeld een interferentie daarom had ik ze maar niet geinstalleerd.Het nlijft dus niet opgelost,toch bedankt voor uw spoedige reactie,grtjs Jos;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hip hip hoera,heb het gevonden.Wil dan ook de oplossing meegeven ten voordele van anderen.Het MB beschikt over een eigen module van Realtek,zoals vele anderen waarschijnlijk,heb hiervan de eigen mixer gevonden met de nodige instelmogelijkheden.Het volume niveau van de ingangen kun je hiermee instellen en dat was hetgene wat ik nagelaten had.Heb het ingangsniveau verminderd en nu werkt alles prima.Aan allen die mee helpen zoeken naar een oplossing nogmaals bedankt,grtjs Jos;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.