Ga naar inhoud

H115i fans vervangen.


Lipton

Aanbevolen berichten

Ik zit eraan te denken om de stock fans van de corsair h115i te vervangen, ze maken nogal redelijk veel lawaai...

 

Was een beetje aan het rond zoeken en kwam terecht bij de Noctua NF A 14, persoonlijk vind ik ze spuuglelijk, dus ga ik voor de Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM gaan. Iets duurder, maar veel mooier en stiller.

 

Nu naar de specificaties door te hebben genomen merkte ik op dat elke fan 0.55A nodig heeft, voor de 2 dus 1.1A, en mijn cpu fan header levert 1A...

Ik weet niet veel af van elektriciteit en zo, dus wat betekend dat tekort van 0.1A??  Dat hij sowieso niet werkt? Of dat ik hem gewoon weg niet kan laten draaien aan 3000RMP, maar lager wel?

 

Ik zou ook de 2000 RPM versie kunnen kopen, kan het niet mee terugvinden maar die had een lagere stroomsterkte nodig dacht ik. Ze zijn eigenlijk maar 60 cent goedkoper, dus als de 3000RPM versie werken, zou ik wel voor die gaan...

 

Of indien je betere fans weet voor dezelfde prijs (30€ per stuk), zou ik het ook graag weten.

 

PS: ik gebruik een pull configuratie.

 

 

 

 

aangepast door Lipton
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de specificaties kloppen zorgen de Corsair koelers voor een geluidsdruk van 40 dB(A)

De Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM koelers hebben een geluidsdruk van 41,3 dB(A) en zijn dus luider als de Corsair koelers.

De Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM koelers hebben een geluidsdruk van 31,5 dB(A) en zijn van deze drie dus het stilste.

Ook wat het stroomverbruik aangaat is de industrialPPC-2000 PWM met zijn 0.18A een stuk beter af.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stock corsair fans draaien max 2000 RPM

Als ik de Noctua 3000 neem ga ik die toch sowieso zo goed als nooit laten draaien aan 3000RPM, en dan gaan die wel stiller zijn als die van Corsair.

 

Waarom zou ik dan overwegen om de 3000 te nemen? Gewoon omdat die 3000RPM aankunnen, en omdat ze niet duurder zijn als de 2000RMP versie.

 

Maar als niemand me zekerheid kan verschaffen dan 2 0.55A werken op een 1A aansluiting, dan neem ik gewoon de 2000. Geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.