Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik weet niet zeker of dit het juiste sub-forum is voor mijn vraag, indien niet mijn excuses.

 

Ik heb al sinds 2 maanden problemen met mijn internet. Nu heb ik mijn provider gebeld, de modem gereset, maar dat helpt niet. De provider verteld mij dat alles tot de modem gewoon goed loopt, en dat het probleem dus niet aan die kant zit. Het probleem moet lokaal of op mijn PC zitten, ze kunnen mij niet helpen ik mag het verder zelf uitzoeken. Nu heb ik zelf niet al te veel verstand ervan, en hoop ik dat hier misschien iemand mij kan helpen.

 

Omschrijving van het probleem:
Elke 2 uur~ (kan verschillen) komt er vrij 'random' een probleem, ik kan geen nieuwe webpaginas laden / nieuwe verbindingen aangaan voor 5-20 minuten~. 
Als ik een website probeer te laden: http://prnt.sc/ege0ax


Ook krijg ik een probleem met bijv. teamspeak3, ik kan niet meer connecten. Skype gaat offline, en ik kan online games (runescape bijv.) niet meer opstarten.

Het opmerkelijke van dit alles is, dat ik bestaande connecties meestal wel behoud. Zo kan het zijn dat ik ingelogd ben op runescape (online MMORPG) en daar zonder problemen kan spelen (dus connectie met de servers heb), en ik tegelijkertijd geen enkele website kan laden. Als ik runescape dan sluit, en deze probeer op te starten zal ik ook daar een error krijgen. Tijdens deze periodes dingen (screenshots) uploaden gaat ook niet.

 

Het probleem speelt zich af op mijn PC (LAN). Andere apparaten (tel.) kunnen draadloos zonder problemen wel op internet, dat wijst er dus op dat het probleem echt met mijn pc te maken heeft.


Wat heb ik al geprobeerd?
-Ik heb mijn provider geraadpleegd zonder succes.
-Ik heb systeemherstel geprobeerd, dit was helaas niet mogelijk er was onvoldoende schijfruimte kwam hij halverwege mee, en nu is de opgeslagen datum voor herstel ook verdwenen.
-Ik heb een programmatje geinstalleerd, PRTG Network monitor van paessler. Ik ben er zelf vrij onbekend mee, maar die plaatst een soort sensoren en detecteerd waar er dingen mis gaan?

 

Dat ziet er zo uit: http://prntscr.com/ejfkvv. Tijdens de problemen worden Internet : HTTP ook soms rood, en Sonde : common SaaS check ook.

Mij zegt dit niet zo veel, jullie wel?

 

Ik ben een beetje ten einde raad, en hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen. Als er meer informatie nodig is geef ik dat graag, en als er iemand met teamviewer bijv. is naar wat instellingen of dingen zou kunnen kijken zou dat fantastisch zijn.

 

Vr Gr,
Marnix

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie is je provider?

 

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

Typ daarna ipconfig /flushdns en druk enter.

Sluit het opdrachtprompt.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

aangepast door kweezie wabbit
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De problemen waren voor het eerst sinds tijden een week lang nergens te bekennen, ik was erg blij dat ik even probleem loos gebruik kon maken van internet en liet daarom even niets van me horen.

 

Helaas, hebben de problemen nu echter een diepte punt bereikt. Ik heb hetzelfde probleem als eerder beschreven, ik kan alleen momenteen echter al 2 uur lang niks opstarten/site laden met internet, terwijl het normaal periodes van 5-30 minuten waren.

 

Ik heb een heleboel geprobeerd zojuist en ben inmiddels vrij radeloos.

 

Eerst even: Ik heb je instructies gevolgd en het bestand hier bijgevoegd.

 

Wat heb ik nu nog meer geprobeerd?
-Zelf een DNS adres ingesteld in de hoop dat dat zou werken. Veranderde niks

-DNS geleegd, geen resultaat.

 

Dan 2 wel interessante bevindingen, die misschien wel bijdragen aan het vinden van het probleem:
-Een andere ingang bij de router gebruiken verandert niks voor mijn probleem.

-De LAN-kabel waar mijn pc gebruik van maakt heb ik is in mijn laptop gestopt. Daar wifi uitgezet, en de laptop kon succesvol gebruik maken van de LAN-verbinding.

Dit bevestigt het verhaal van mijn provider (Solcon trouwens), dat vanaf hun kant alles goed loopt/verbonden is.

 

Het probleem is dus mijn computer zou je dan zeggen.

-Ik heb mijn computer (windows 8.1) in de veilige modus met netwerken opgestart. Er draaien dus alleen noodzakelijke programmas, en ook hier bleef mijn probleem bestaan.

 

 

Conclusie?: Het probleem zit hem in mijn PC, maar niet in de software? Aangezien veilige modus niks verandert moet ik het niet in een bepaald programma zoeken zou ik zeggen.

 

Het programma PRTG wat mijn netwerk in de gaten houdt, zegt net als voorgaande keren:

 

 http://prntscr.com/ejfkvv. Tijdens de problemen worden Internet : HTTP rood, en Sonde : common SaaS check ook.

 

Ik ben radeloos en hoop op een reactie, ik heb geen idee meer hoe ik dit probleem kan oplossen en waar het zit :(.

 

Bvd,

Marnix

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan even je netwerkadapter testen.

 

Open een opdrachtprompt met administratorrechten.

Typ ping localhost -4 -n 500 -l 50000 en druk enter.

Op het einde krijg je een overzichtje (statistiek)

Maak daarvan een afbeelding

Typ nu ping localhost -6 -n 500 -l 50000 en druk enter

Maak ook hiervan een afbeelding en voeg beide afbeeldingen toe als bijlage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Super bedankt voor de reacties. Het probleem lostte zich echter niet op en ik had snel hulp nodig dus ik heb iemand laten komen. 

 

Het probleem is nu dus opgelost, bedankt nogmaals.

 

Probleem zat hem in de automatische DNS-configuratie. Die staat nu hard ingesteld op die van google en dat gaat goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.