Ga naar inhoud

Back-up programma


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, welk programma zou ik best gebruiken om zowel een volledige back up te maken (image) als eventueel apart foto's en dergelijke. Ik was heel tevreden over aomei back up maar die opstartstick kan blijkbaar niet meer opnieuw aangemaakt worden, geeft foutmelding. Dus het programma zou ook een mogelijkheid moeten bieden om een herstelstick te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooreerst, sorry voor mijn laattijdige reactie. Zie nu pas als ik ingelogd ben op Uw site dat er een reactie op gekomen is. Heb geen email notificatie hiervoor ontvangen. Tja, vind het ook raar. Opstartstick werkte normaal, totdat ik bij iemand anders dit programma ook had geinstalleerd. Dacht zal dan ook eens tonen hoe je zo'n stick aanmaakt, maak stich dus leeg en wil hem opnieuw aanmaken via programma en dan ineens die vermelding zie screenshot. Terwijl hij op dezelfde laptop nooit ervoor die vermelding gaf. Bert Feenstra heeft dan via zijn website stick terug aangemaakt en hij werkt weer wel maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat dit back up programma plotseling vanuit het niets deze problemen geeft. Ben er sterk over aan het nadenken om gewoon via Windows 10 zelf systeemkopie aan te maken en herstelstick. Werkt wel zonder problemen. Foto's en dergelijke kun je uiteindelijk ook kopieêren en plakken op externe harde schijf

Screen Shot 04-01-17 at 03.49 PM.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, is gelukt. Hartelijk dank. Wel raar dat nu plots de linux variant nog werkt en de windows versie niet meer. Denk er toch aan om in de toekomst via windows 10 die image te maken. Zie niet meteen nog de voordelen van Aomei Back Up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uurtje geleden heb ik toevallig een PE Disk (usb) gemaakt. Verliep vlekkeloos.

Heb de stick getest en werkt perfect.

In uw geval moet je eerst Windows AIK/ADK downloaden. Zie blauwe link in de afbeelding die je geplaatst hebt.

 

De Linux versie volstaat echter in de meeste gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die heb ik trouwens gedownload, maar daar eindigt het niet, je moet dan nog verschillende handelingen uitvoeren, iets zoals branden op externe cd. Nu, nogmaals, die vorige stick werkte perfect. Totdat ik hem leegmaakte om zoals gezegd aan iemand te tonen hoe je zo'n stick aanmaakt. Plots geeft hij dan deze vermelding op dezelfde laptop. Idem voor de laptop van die vriendin. Idem op mijn tweede laptopwaar hij voordien ook geen problemen gaf. Voor mij persoonlijk heeft dit programma een deuk gekregen. Dan is het eigenlijk gewoon eenvoudiger volgens mij om het rechstreeks via windows 10 te doen. Daar heb ik dit nog niet voorgehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, justy zei:

Tja, die heb ik trouwens gedownload, maar daar eindigt het niet, je moet dan nog verschillende handelingen uitvoeren, iets zoals branden op externe cd.

Eenmaal gedownload moet je dat bestand gewoon uitvoeren, zodat het op je pc aanwezig is (Van branden op een cd is geen sprake). Nu kun je de procedure om een Rescue usb stick aan te maken verder zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, heb er nog eens over nagedacht. Ik maak de syteem back ups toch maar via Windows 10 zelf. Vind ik eerlijk gezegd eenvoudiger. Ook voor de vrienden waar ik mee overlegd heb. Aan iedereen hartelijk dank voor de reacties.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.