Ga naar inhoud

System Restore in Windows 10 werkt niet meer


james48

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds een een week of 5 kan ik helaas geen Systeem Herstel meer uitvoeren.

Zelf heb ik via CCleaner, Cleaner en Register cleaner uitgevoerd en gisteren heb ik SF /Scannow uitgevoerd, zie bijlage's, maar de System Restore waarschuwing blijft nog komen.

Kunt U mij misschien advies geven om dit probleem te herstellen alsjeblieft?

 

James 48

Windows 10 waarschuwing.png

SF_Scannow.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de updates van maart al binnen zijn en het probleem is nog niet opgelost dan kun je het probleem trachten op te lossen aan de hand van één van de onderstaande opties:

 

 

Optie 1:  Hernoem de map WindowsApps  in Veilige modus.

 

Start op in de Veilige modus.

Klik met de rechter muisknop op Start en kies kies Opdrachtprompt (Administrator)

2 Type achtereenvolgens onderstaande commanda’s, telkens gevolgd door Enter. Let daarbij goed op de spatie’s!

cd C:\Program Files

 

takeown /f WindowsApps /r /d Y

 

icacls WindowsApps /grant “%USERDOMAIN%\%USERNAME%”:(F) /t

 

attrib WindowsApps –h

 

rename WindowsApps WindowsApps.old

 

3 Start opnieuw op in Windows.

4 Voer systeemherstel uit.

 

 

Optie 2:  Hernoem de map WindowsApps  aan de hand van Windows Recovery Environment (WinRE)

 

 

 

1 Start als volgt op in de Windows Recovery Environment (WinRE). Ga via Start naar Instellingen (tandwielicoontje) en klik op Bijwerken en beveiliging. Ga naar Systeemherstel en klik vervolgens onder Geavanceerde opstartopties op de knop Nu opnieuw opstarten.

2 Er verschijnt een blauw venster genaamd Kies een optie.

3 Klik achtereenvolgens op Problemen oplossen, Geavanceerde opties, Opdrachtprompt. Desgevraagd voer je je administrator wachtwoord in.

4 Type achtereenvolgens onderstaande commanda’s, telkens gevolgd door Enter. Let daarbij goed op de spatie’s!

cd C:\Program Files

 

attrib WindowsApps -h

 

rename WindowsApps WindowsAppsOld

 

5 Start opnieuw op in Windows.

6 Voer systeemherstel uit.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

ALLERBESTE Droske,

 

HEEL, HEEL, HEEL erg bedankt voor de oplossing,

 

Ik heb eerst de laatste (langdurige) Windows Update uitgevoerd, maar dat was geen oplossing voor het probleem...

 

Daarna heb ik de door jouw toegestuurde Optie 1 uitgevoerd en daarna (nu in de normale BOOT modus) heb ik System Recovery opnieuw uitgevoerd

 

Nu zat ik na het opnieuw opstarten met gekromde tenen te wachten op de vervelende Windows waarschuwing maar deze keer verscheen de vertrouwde System Recovery melding in beeld: System Restore completed successfully!!!!

 

Ik wil je opnieuw hartelijk bedanken voor de aanwijzingen, het geeft me weer een lekker gevoel dat ik weer iets herstellen kan indien noodzakelijk.  :thankyou-bor: 

 

P.S.

 

a) Moet ik nu misschien Optie 1 weer opnieuw (terug) Herbenoemen? (Rename)

 

B) Moet ik de laatst uitgevoerde Windows Update opnieuw uitvoeren vanwege de System Restore?

 

James 48

Herstel System Recovery.png

Laatste Windows 10 Update.png

aangepast door james48
schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, james48 zei:

Moet ik nu misschien Optie 1 weer opnieuw (terug) Herbenoemen? (Rename)

 

Hopelijk heb je er rekening mee gehouden dat het niet verstandig is om gebruik te maken van een systeemherstelpunt van een datum van vóór die Windows update en vóór dat je die bestandshernoeming hebt doorgevoerd. Indien je dat toch gedaan hebt dan zijn die bewerkingen uiteraard te niet gedaan.

Windows update vraagt om je pc opnieuw op te starten. Dat duidt er op dat die bewerkingen ongedaan zijn gemaakt.

Maak zelf een systeemherstel nadat je de kegels opnieuw hebt recht gezet. Misbruik systeemherstel ook niet hé, dat is om problemen vragen.

 

PS: Je hebt blijkbaar een Engelstalige Windows staan hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de Update KB4015438 opnieuw ge-update, ik moest wel eerst proberen of de storing langs deze weg opgelost zijn kunnen zijn.

Ik ga nu een nieuw herstelpunt maken. Ik maak ze soms als de computer goed werkt, en helemaal schoon gemaakt is.

Ik heb inderdaad de Engelse versie in gebruik, daar ik anders Speech Recognition niet aan de praat kon krijgen, anderzijds is het vaak prettig omdat benodigde termen ook in het Engels zijn.

 

Bedankt,

James 48

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, james48 zei:

Ik ga nu een nieuw herstelpunt maken. Ik maak ze soms als de computer goed werkt, en helemaal schoon gemaakt is.

 

Ik raad je aan om dan een systeem back-up te maken met externe software zoals bv. EaseUS Todo Back-up, Macrium Reflect free, AOMEI Backupper, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.