Ga naar inhoud

HP G62 notebook heeft last om performant te werken


Aanbevolen berichten

Geachte,

 

De notebook van een kennis wordt traag. Een heleboel software werd reeds verwijderd. Antivirus en firewall werden geïnstalleerd. Spyware/malware verwijderen zou nog moeten gebeuren.

CCleaner werd uitgevoerd. Nadien werd RSIT64-bit versie gelanceerd. Hieronder het log.txt en info.txt

log.txt

info.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn sporen van wel 3 anti-virusprogramma's: AVG, McAfee en Panda.

Dat is echt van het goede teveel.

Twee of meer virusscanners kunnen elkaar hinderen in het uitvoeren van hun taken.

Ook omdat ze allemaal tegelijk praktisch hetzelfde doen, kan dit het systeem ernstig vertragen.

 

Maak een keuze over welke virusscanner je wil behouden en verwijder de andere 2.

Het programma AVG Web TuneUp mag in elk geval verwijderd worden, ook als je besluit om AVG te houden als virusscanner.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

 

Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!

Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.

Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.

Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.

Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.

Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.


Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink alle aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

Als de overbodige virusscanners verwijderd zijn en de nieuwste java is geinstalleerd, mag je het volgende doen.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit van de onderstaande link

 


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte,

 

Terwijl ik de post deed was ik nog bezig met "opruimen".... M.a.w. de overtollige software waaronder McAfee en AVG werden verwijderd. De Java heb ik vandaag bijgewerkt op jou vraag. FRST64.exe heb ik gelanceerd. Als bijlage de 2 bestanden. Bij de windows update heb ik alles bijgewerkt wat kon bijgewerkt worden. Hier heb ik wel SKYPE terug gewist want vind dat persoonlijk overbodig (ik ken mijn kennis goed). Kan u me ook even uitleggen waarin frst64 verschilt van rsit64?

 

Met vriendelijke groeten

Addition.txt

FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, WardSVL zei:

Kan u me ook even uitleggen waarin frst64 verschilt van rsit64?

Frst geeft meer informatie en meer details dan rsit.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit van de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Volgende stap.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren om de tool te starten.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Mooi zo.

Volgende stap.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren om de tool te starten.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Geachte,

 

Bij het scannen van AdwCleaner kwamen er tussen de zoekresultaten ook zaken van Panda tevoorschijn. Echter werd pas Panda security geïnstalleerd en heb ik ervoor gekozen die zaken niet te verwijderen. Dat is ook te zien in de logbestanden hierbij toegevoegd. Heb ik daar goed aan gedaan of niet?

 

Met vriendelijke groeten

AdwCleaner[C0].txt

AdwCleaner[S0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De panda vermeldingen van de scan, zijn details die niet echt nodig zijn voor de goede werking van panda maar die wel je browser trager kunnen maken.

Daaarom worden die ook opgenomen in de scanresultaten.

Het kan geen kwaad om die zaken te behouden maar eigenlijk zijn ze overbodig.

 

Hoe is het nu met de performantie?

Is er al enige verbetering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemiddag kweezie wabbit,

 

De performantie is merkelijk beter. Ik heb uiteindelijk ook nog de panda vermeldingen verwijderd zoals werd aangegeven. Hierbij ook nog de logbestanden toegevoegd aan deze post. Ik zit wel nog met een (bijkomend) probleem. Deze laptop draait op windows 7 SP1. Graag had ik deze ook nog up2date gebracht naar windows 10 maar dat lijkt niet te lukken. Alle updates in windows werden uitgevoerd maar sommigen zijn niet meer voorhanden (of zijn niet meer vrij voor handen)

Moet ik hiervoor een nieuwe topic openen of kan je me hier ook op het juiste spoor zetten?

Alvast bedankt

AdwCleaner[C2].txt

AdwCleaner[S1].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe nu nog een registeropruiming met CCleaner.

 

21 uren geleden, WardSVL zei:

Deze laptop draait op windows 7 SP1. Graag had ik deze ook nog up2date gebracht naar windows 10 maar dat lijkt niet te lukken.

Kijk eens naar deze handleiding.

Misschien lukt het daarmee dan wel.

Stel vooraf al je persoonlijke bestanden veilig op een externe drager.

Bepaal ook welke programma's je nadien opnieuw wil installeren en zoek daarvan alvast de installatieschijf en installatiecode.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.