Ga naar inhoud

Geluidsproblemen


james48

Aanbevolen berichten

Hallo, ik gebruik een geluidskaart "SoundBlaster-Z"  in mijn computer en het geluid werkte eerst prima, nu is er echter na de laatste grote Windows 10 Update of na de nieuwe Uninstallatie en installatie van mijn nieuwe Microsoft Office Professional 2016 pakket op 14-4-2017 een geluidsprobleem ontstaan.

 

Als ik een MP3 muziekje afspeel met Windows Media Player of met VLC Media Player, of een vlucht in Flight Simulator-X  gaat het prima.

 

Als ik echter een YouTube filmpje afspeel hoor ik een dof badkuipachtig geluid wat ik niet meer verstaan kan?

Ook als ik TeamViewer of TeamSpeak gebruik, werkt het binnenkomend geluid nu niet meer.

 

Als ik de Speaker tulp stekker in de Realtek geluidskaart steek, en in het Sound menu "Speakers" op Realtek instel is het geluid wel weer goed?

 

Weet U misschien een oplossing voor mijn probleem alsjeblieft?

 

 

Geuidsinstellingen.thumb.png.536e7d5d42f00cc8776d5d0a2e82d784.png

 

aangepast door james48
schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1:
Maak een backup van je favorieten


Stap 2:
Download 577551e39aea7-ResetBrowser_99.ico_16x16.ResetBrowser naar het bureaublad.

  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm  van "ResetBrowser" opent.


57754d8a60c5d-ResetBrowser.png

  • Klik Reset Mozilla Firefox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik via Systeemherstel de computer weer terug gezet, en daarna heb ik ook nog FireFox gereinstalleerd met het FireFox programma wat ik opgeslagen had.

FireFox start wel weer op, maar het geluidsprobleem is er helaas nog. :hmmmm:

 

ik heb ook nog even naar me grafische AMD kaart gekeken

 

58f68b1d4fa8a_AMDgegevens.thumb.png.6f18dfaf9594ef0600b3c65a05e3538f.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1:
Download de 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD Clean Uninstall Utility naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op amdcleanuputility.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens verschijnt er een venster me de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK.
  • Het programma zal nu geminimaliseerd worden naar de taakbalk (systemtray).
  • Tijdens dit verwijderingsproces kan het scherm even flikkeren, dat is echter normaal.
  • Als dit proces gereed is verschijnt het volgende scherm.


56176528a7e93-AMD-uninstall-tool-1.png

  • Klik hier op de knop View report, sla het kladblokbestand op bijvoorbeeld het bureaublad op als AMD-rapport.txt.
  • Klik vervolgens op Finish om dit venster te sluiten.
  • Nu verschijnt het scherm met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart moet worden, klik hier op Yes.
  • Voeg na de herstart het rapport (AMD-rapport.txt) als bijlage toe aan het volgende bericht.




Stap 2:
Surf naar 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD toe en klik en op Automatically Detect and Install Your Driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dorado, bedankt voor alle adviezen, ik heb inmiddels de AMD Uninstall / Install procedure uitgevoerd, zoals door U omschreven.

 

Ik heb de Uninstall Text file als bijlage mee verstuurt.

 

AMD Radeon Settings werkt nu wel.

 

Wel mis ik nu het "AMD Catalyst Control Center" dit programma is deze keer niet geïnstalleerd, ik wilde even kijken in de "Geluid Tab"

 

Helaas hoor ik nog steeds een "onder- water" geluid op YouTube.

 

Is er misschien ook nog een Priority  volgorde in Windows?

 

AMD Uninstall Report 19-4-2017.txt

 

Als ik op "Run AMD Problem Report Wizard" klik krijg ik een message, zie bijlage.

58f742590ceab_RunAMDProblemReportWizard.png.39ddcc4643af41e5075a0746d85cd2a2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.