Ga naar inhoud

Kan ip camera niet zien


deevvb

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben mijn ip camera aan de praat proberen te krijgen, maar momenteel zonder resultaat.

 

Het betreft een ip camera met PoE en deze is correct aangesloten op mijn modem.

Maar in mijn softwareprogramma kan ik deze niet vinden. Alsook in mijn netwerk is hier geen spoor van.

 

Wat doe ik verkeerd of waar zou het probleem kunnen zitten?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in principe is een IP camera hetzelfde als een computer die op de router wordt aangesloten.
Je hoeft niets in de router aan te passen. Je hebt wel voor draadloos gebruik een aantal gegevens van de router nodig, maar zorg er eerst maar voor dat de camera bedraad werkt.

Maar eerst moet het netwerk de camera herkennen.
Als je dubbelklikt op het IP camera icoon krijg je een venster te zien met het adres van de camera op het netwerk (zie figuur 2.1 in de handleiding)?
Zonder dit adres (als de camera niet door het netwerk wordt herkent) kan je weinig doen, dus het is absoluut noodzakelijk dat je deze stap met succes doorloopt.

Als de camera herkent wordt en een netwerkadres heeft schrijf dit dan op.
Ga vervolgens in Windows naar Start>Uitvoeren en typ: 'cmd' (zonder aanhalingstekens) om een DOS venster op te roepen
Klik op OK
In het DOS-venster typ: 'ipconfig/all' (zonder aanhalingstekens)
Klik Enter

Je krijgt een aantal gegevens te zien zoals in de onderstaande afbeelding:
Controleer eerst de status onder DHCP ingeschakeld(aangegeven wordt ja of nee)
Schrijf de adressen van de volgende vermeldingen op
Subnetmasker
Standaardgateway
DNS-server (meestal staan er twee DNS-servers aangegeven, neem de eerste)

Ga terug naar het eerste scherm (waarin het adres van de camera wordt aangegeven) en rechtsklik op het adres (zie figuur 2.2 in de handleiding).
Selecteer de optie Network configuration
Vink de optie Obtain IP from DHCP aan
Vul de gegevens van Subnetmasker, Standaardgateway en DNS-server in zoals je die hebt overgenomen (zie figuur 2.3 in de handleiding).
Vul bij HTTP port 80 in
Vul de inloggegevens in of als je die niet zelf hebt ingesteld gebruik als gebruikersnaam: 'admin' en als wachtwoord: 'geen wachtwoord' (zonder aanhalingstekens)
Klik op OK

De camera moet nu werken.
Werkt het niet laat dan weten welke foutmelding je krijgt.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.