Ga naar inhoud

Brother printer in netwerk


jmn

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Brother DCP-J4110DW, die centraal in het huis staat.

Deze zit via een netwerkkabel aan een switch, die weer aan mijn modem vast zit (Experia V8).

Op dezelfde switch zitten nog twee vaste pc's.

En twee laptops maken via de wifi van de ExperiaV8 verbinding met internet.

 

Maar het gebruik van de printer is elke keer gedoe. Nu weer: ik installeer drivers op de 2e laptop, zodat je vandaar ook kunt printen. Maar vervolgens willen de vaste pc en mijn eigen laptop de printer niet meer vinden (Printer is Offline, is de melding).

Vaak zegt ie dat (Offline), maar dan doet ie het wel gewoon.

 

Zou iemand mij eens duidelijk kunnen maken hoe je zo'n 'netwerkje' netjes opbouwt?

Ik heb het idee dat de term 'draadloos' zowel toegepast kan worden op rechtstreeks van laptop naar printer  (zonder tussenkomst van een modem), maar ook op de wifi verbinding van mijn laptop met het modem. En je kunt via beide manieren printen. Terwijl laptop-modem-printer eigenlijk vanuit de printer gezien een 'vaste' verbinding is (met kabels). Enfin, verwarring alom!

Stel ik de-installeer op alle pc's / laptops de printersoftware/drivers.

Hoe kan ik dan het beste beginnen de boel op te bouwen, zodat ik vanaf alle devices kan printen?

 

Ik heb uiteraard de handleiding erop nageslagen, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Hopelijk is het verhaal wel een beetje duidelijk.

 

Groet en alvast bedankt voor het meedenken.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Johan,

 

Je zou verwachten dat de bijgeleverde software de printer correct installeert, maar uit mijn ervaring weet ik dat het manueel installeren van een netwerkprinter vaak de beste oplossing is.

 

Klik op het Windows logo linksonder en typ Printer in, klik in het venster op Printer en Scanners , nu klik je op Een printer of scanner toevoegen . Na een paar seconden verschijnt normaal gezien de Brother printer, deze klik je aan en dan volg je de installatie wizard.

 

Indien de printer er niet opkomt, trek dan de netwerkkabel eens uit de printer en steek hem na 10 seconden er eens terug in, en probeer dan opnieuw.

 

Mocht het nog niet lukken dan zijn er meerdere stappen nodig, die ik dan zal beschrijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit lijkt wel te werken, in elk geval vind de pc dan de printer+drivers zelf in plaats van dat ik 'm via een cd-tje dwing bepaalde drivers te installeren.

Wel moest ik de printer even uit de switch trekken en 'm er daarna weer indoen voordat de pc 'm vond.

Bedankt.

 

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.