Ga naar inhoud

2e router niet bereikbaar na overstap Orange


Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen ben ik overgestapt van Telenet --> Orange. Bij de installatie verbinden de techniekers de aangekochte 2e router van Telenet (= netgear) niet meer met het internet. Volgens de technieker was het enkel een kwestie van de kabel aan te sluiten en klaar. Niet dus... Waardoor ik ook met een te zwak signaal zit momenteel om over de ganse woning te kunnen surfen.

 

In het overzichtsscherm van de beschikbare internetverbindingen krijg ik de 2e router wel te zien maar als ik wil verbinden krijg ik de melding "geen internet" (= via PC) of kan ip adres niet verkrijgen (= via smartphone).

Kan dit veroorzaakt worden door het feit dat de IP adressen van beide routers te dicht bij elkaar liggen? Beiden hebben xxx.xxx.0.1 & xxx.xxx.0.xx ? Of is dat op zich geen probleem? 
Ik kan trouwens wel het configuratiescherm oproepen van de Orange router maar niet langer dat van diegene die ik van Telenet gekocht heb... 

 

Iemand een idee waar het probleem zich bevind of hoe ik dit opgelost krijg?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja echt schitterend is de oplossing niet maar ik heb gewoon de 2 kabels (een van de 2e router, de 2e van de digibox) in de muur omgewisseld en het probleem was opgelost. Ik vermoed dat de technieker, bij de installatie van Orange, de kabels ook had omgewisseld en daarom de verbinding niet lukte. 

Aan de instellingen van de routers heb ik niets meer moeten aanpassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.