Ga naar inhoud

account op nieuwe pc


hugobetty

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en mijn echtgenote neemt de oude laptop over. Om eventuele problemen te vermijden heb ik een back-up van alles gemaakt. Wat is aan te raden? Gebruik ik een nieuw account of hou ik beter het oude account? Als ik het oude account zou behouden riskeer ik dan geen problemen dat de nieuwe laptop oude instellingen zou overnemen van de oude laptop? Waar moet ik allemaal mee opletten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de nieuwe laptop dezelfde Microsoft account instelt dan deze dier al op de oude is ingesteld dan worden inderdaad de instellingen van die account overgenomen.

Indien die instellingen je niet bevallen dan kun je die vooraf wijzigen. Meldt je daarvoor aan bij je Microsoftaccount. https://login.live.com/nl

Pas daar je instellingen naar wens aan. daarna kun je op je nieuwe laptop je Microsoft account instellingen op basis van de instellingen die je aangepast hebt.

 

het is ook perfect mogelijk om op je nieuwe laptop te werken met een lokaal account i.p.v; een Microsoft account. https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dit alles is gelukt met de nieuwe laptop maar op mijn oude laptop heb ik ook een account aangemaakt voor mijn echtgenote die deze oude laptop overneemt. Hoe kan ik nu mijn Microsoft account verwijderen op de oude laptop zonder dat ik problemen schep op de nieuwe wetende dat ik zowel als mijn echtgenote allebei administrator zijn op de oude laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIER kun je o.a. het volgende lezen:

 

Quote

Een gebruikersaccount is weer te verwijderen via de sub Andere accounts, selecteer het betreffende account en klik op de knop Verwijderen (of via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccount, optie Een ander account beheren, selecteer het account en klik op de link Het account verwijderen).

 

Hiermee verwijder je enkel je Microsoft gebruikers account op de oude Win8.1 laptop en NIET je Microsoft ID. Deze laatste kun je enkel verwijderen nadat je je via je browser hebt ingelogd bij je Microsoft account, maar dat is dus niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.