Ga naar inhoud

Problemen na Windows herstel


thierry1

Aanbevolen berichten

OK, dan wordt het stilaan tijd om je pc te vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op je bestanden.

De handleiding die je daarvoor kunt volgen moet ik eerst nog updaten. Dat is mijn eerst volgende taak. Ik geef een seintje zodra ze bijgewerkt is.

In afwachting kun je al een back-up van je data naar een extern medium maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een herstelstation aangemaakt op een USB-stick zoals je hebt aan gegeven met de versie van mijn Windows 10 op mijn laptop.

BIOS aangepast om op te starten via de USB-stick.

Pc worst opgestart en in het begin kan ik nog alles doen.

De toetsenbordindeling loop ik goed door, bij "kies een optie" heb ik volgende keuzes:

-Doorgaan naar Windows 10

-Een apparaat gebruiken (een USB-station, netwerkverbinding of Windows-herstel-dvd gebruiken

-Problemen oplossen (Pc opnieuw instellen of geavanceerde opties bekijken)

-Pc uitetten

 

Zoals aangegeven in de handleiding neem ik "Problemen oplossen". Maar dan kom ik direct uit op de geavanceerde opties waar ik volgende keuzes heb:

*Systeemherstel (Windows herstellen met een herstelpunt op uw pc)

-Herstellen met installatiekopie (Windows herstellen met een bepaald systeeminstallatiekopiebestand)

-Opstartherstel (problemen oplossen die ervoor zorgen dat Windows niet kan worden geladen)

-Opdrachtprompt

-Instellingen voor UEFI-firmware

-Teruggaan naar vorige versie

 

Logische lijkt me hier dat ik "Herstellen met installatiekopie" moet nemen. Dan kom ik op het scherm waar ik Windows 10 moet aanklikken.

Het scherm waar ik de keuze heb om mijn bestanden te behouden of alles te verwijderen krijg ik niet.

Ik kom uit op een scherm met "selecteer een systeemkopieback-up" en een pop-up dat er geen systeemkopie op deze computer kan worden gevonden.

Ik sluit de pop-up  en dan zit ik vast.

Ik kan nog een keuze maken om een andere systeemkopie te herstellen. In de lijst staat mijn USB-stick niet in. Als ik hier geavanceerd doe kan ik een systeemkopie zoeken in het netwerk of een stuurprogramma installeren en hier zit ik vast.

Het loopt blijkbaar niet echt goed.

 

Waar maak ik ergens de verkeerde keuze of waar doe ik het verkeerd. Normaal moet dit toch quasi vanzelf gaan als ik het mij nog goed herinner van vroeger (dat is ondertussen al meerdere jaren geleden en dit is spijtig genoeg iets waar je echt nog mee moet bezig zijn he, dit verleer je namelijk wel :( )

 

594ec5309ed48_20170624_2153361.thumb.jpg.be82dbb4163b7da0a3ae34da39a5d3fb.jpg

 

20170624_215931[1].jpg

20170624_215413[1].jpg

20170624_215316[1].jpg

20170624_215301[1].jpg

20170624_215248[1].jpg

20170624_215222[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je maakt verkeerdelijk gebruik van een herstel medium. Om je Windows te vernieuwen met behoud van je bestanden heb een een installatie medium (DVD/usb) nodig.

Lees de handleiding waar ik eerder naar verwezen heb nog een opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.