Ga naar inhoud
Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
 
Nieuwe Layout
De PC Helpforum heeft een nieuw thema/layout sinds 23 augustus. Meer info.

Calvus

Lid
  • Aantal items

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Calvus

  • Titel
    Geregeld Bezoeker

Profiel Informatie

    PC Specificaties

    • Besturingssysteem
      Vista - Windows 7 - Windows 10

    PC Ervaring

    • PC Ervaring
      Ruime Kennis

    Recente bezoekers van dit profiel

    317 profielweergaven
    1. Sluit alle programma's en probeer dan eens de computer af te sluiten met de toetsencombinatie: "Alt + F4" Windows 7: Windows 10: Trouwens in beiden krijg je ook de reguliere mogelijkheden aangeboden:
    2. Kaspersky Free.

      Printscreen vergeten bij te voegen van de instellingen van de pop-up venstertjes: Sorry!
    3. Kaspersky Free.

      Net als "Passer" met Avast, zo krijg ik ook géén pop-ups van AVG te zien! Gezien AVG overgenomen is door Avast lijkt mij dat het vinkje er wel eens verantwoordelijk kan zijn. Ligt dus ook waarschijnlijk aan het inschakelen van de "Stille Modus" in mijn AVG Internet Security (trouwens in de AVG Free is deze instelling ook beschikbaar): Dat wou ik hier toch ook nog even melden.
    4. Kaspersky Free.

      @Maxstar, Ik heb het programma ook al sedert 27/07/2017 op een testcomputer staan. Bevalt me tot nu toe uitermate goed. Er wordt wél de betalende VPN client "Kaspersky Secure Connection" meegeïnstalleerd. Deze hoef je echter niet te gebruiken en kan men verwijderen. Ik heb mij ook niet geregistreerd met een mailadres en wachtwoord - en toch is Kaspersky geactiveerd en doet het toch wat verondersteld wordt dat het moet doen. Die "1 recommendation" is: dat ik de "Kaspersky Protection extension" niet heb laten installeren in IE (gebruik die nooit), wél in Firefox (gebruik uitsluitend deze). Ik kan dus voorlopig het online Dashboard niet gebruiken! Waarschijnlijk krijg ik dan ook telkens onderstaand aanbod onderaan rechts op mijn scherm: Ik vind het een aanwinst in het aanbod aan gratis Ant-Virus programma's, te meer omdat Kaspersky tijdens testen steeds vrij goed uit de bus komt. Nu inderdaad nog even wachten op de Nederlandstalige versie.
    5. Kaspersky Free.

      Ik lees net dat één van de beste anti-virusprogramma's, dat nog geen gratis versie had er nu eentje op de markt gaat brengen, nl Kaspersky. Dit om hun 20 ste verjaardag te vieren. Voorlopig nog niet in Europa te verkrijgen maar zou er hier in oktober mee uitpakken. Bron: http://www.computeridee.nl/nieuws/kasperky-komt-met-gratis-antivirus-software/
    6. Dus toch Revo Uninstaller? Waarom die medewerker je Revo aanbeveelt snap ik dus niet, aangezien op hun eigen website iets helemaal anders staat! Die medewerker raad je dus Revo aan, waarom schrijf je dan: Tevens kan ik in geen van je berichten iets vinden waar je spreekt over Sophos AutoUpdate in je configuratiescherm? Er is duidelijk een verschil tussen een "upgrade" en een "update". Ook als je "manueel" alle software/mappen van Sofos zou verwijderen in "Program Files" (wat dus zeker niet aan te raden is) en er aldus géén spoor meer is van Sofos, blijven er nog resten/sporen achter in het Windows register! Het is dus best mogelijk dat die een nieuwe frisse installatie in de weg staan. Ben je daar echter niet in thuis, blijf er dan weg!
    7. Revo Uninstaller?? Op hun eigen website: https://community.sophos.com/kb/en-us/122709 In het "Configuratiescherm" géén spoor van: ► Sophos AutoUpdate? ► Sophos Management Communications System?
    8. AVG versie

      @ tolhansen, Wat je ook nog kan proberen indien AVG FREE zich niet automatisch wil bijwerken is AVG eens repareren! Ga naar "Configuratiescherm" >> "Alle programma's en onderdelen" >> rechtsklik op icoontje van AVG >> kies "Wijzigen" >> in het volgende scherm "Repareren". Wacht geduldig af.
    9. AVG versie

      @ tolhansen, Voortgaande op je bijgevoegde printscreen, heb jij nog een verouderde versie; Printscreen van mijn versie AVG FREE net genomen: Het tabblad "Abonnement": Het "Bijwerken" lukt je enkel handmatig en houdt er halverwege mee op ... Controleer onderstaande eens: Tenslotte, ... de te pas én te onpas verschijnende pop-ups van meldingen/voorstellen/aanbiedingen/ ... van AVG kan je (volgens mijn ervaringen) de pas afsnijden door de "Stille modus" in te schakelen. "Inschakelen/Uitschakelen, doe je door het vinkje terug te verwijderen of in de startpagina/gebruikersinterface op "Uitschakelen" te klikken: Ik heb dat nu al een paar maanden zo ingesteld op een testcomputer met AVG FREE - die weliswaar niet alle dagen opgestart wordt - maar ik merk voorlopig (rechtsonder mijn scherm) géén "plotselinge verschijningen" meer van AVG! Moet er eerlijksheidshalve ook bij vertellen dat: ik ook géén melding meer krijg dat de wekelijkse scan is gestart en dus ook niet of er na de scan bedreigingen zijn gevonden of dat er géén zijn gevonden!!! "Elk nadeel heb zijn voordeel ! " of is het net andersom? Heb je hier iets aan?
    10. CCleaner Registry

      Die Back-up kan je best opslaan in een map, die je vóór je CCleaner het register laat opruimen, aanmaakt in je map "Documenten". Na de scan van het register krijg je dan de mogelijkheid om die back-up op te slaan. Klik steeds en altijd op "Ja". Je moet dan éénmalig naar de op voorhand aangemaakte map navigeren >> klik op "Openen" >> en vervolgens op "Opslaan". Je back-up zal nu in de map "CCleaner Back-up" staan en heeft als de extensie .reg. Dit bestand openen heeft géén zin, bij aanklikken krijg je de mogelijkheid om alles terug te zetten ..... (cfr. het antwoord van Kape). Best om te weten is dat: nadat je éénmaal verwezen hebt naar de map "CCleaner Back-up" (lees hierboven) je dat de volgende keer niet meer moet doen! Je zal merken nadat je op "Ja" hebt geklikt om op te slaan, automatisch de map "CCleaner Back-up" zal aangeboden worden. Ben je een beetje vertrouwd met de Engelse taal? Ja? Dan kan je via deze link alles eens nalezen. Tot slot hier een volledige handleiding van CCleaner.
    11. ongeloofkijk wat deze virusscan doet!

      Hier wordt blijkbaar ook dezelfde vraag behandeld.
    12. windows moviemaker

      Indien "vxvk" een beetje geduld aan de dag kan leggen, dan is er voor hem/haar misschien goed nieuws! "Story Remix is opvolger van Windows Movie Maker" Windows 10 krijgt later dit jaar eindelijk een opvolger voor Windows Movie Maker, in de vorm van "Story Remix". Story Remix komt later dit jaar mee met de eerstvolgende grote update, genoemd de "Fall Creators Update", deze komt er hoogstwaarschijnlijk in september. Bron: http://www.computeridee.nl/nieuws/story-remix-is-opvolger-van-windows-movie-maker/
    13. Problemen na Windows herstel

      @Droske, Inderdaad, Speccy toont duidelijk dat de huidige versie van Windows op 15/06/2017 werd geïnstalleerd. Of er al dan niet een "Schijfopruiming" werd uitgevoerd, zou toch te controleren zijn? Staat er nog een map "Windows.old" onder zijn Locale schijf (C)? Indien niet dat mag men er van uit gaan dat er wel degelijk opgeruimd is. Daarentegen, staat ze er nog wel, dan ... ???
    14. Problemen na Windows herstel

      Foutje in mijn vorige posting. Ik bedoel: waarom kan betrokkene gisteren of vandaag niet meer terugkeren naar een vorige versie als de Creators Update pas geïnstalleerd werd op 15/06/2017? Waarom is die mogelijkheid niet beschikbaar? Is de Creators update al eerder geïnstalleerd? Ik dacht toch dat men 10 dagen de tijd had om het besturingssysteem terug te draaien naar een eerdere versie? Of mis ik iets?
    15. Problemen na Windows herstel

      Ik wil me helemaal niet mengen maar, ... Na elke "grote" update worden naar mijn ervaring "alle vorige herstelpunten" verwijderd. Het is zelfs zo dat: systeemherstel al eens volledig "uitgeschakeld" staat! Indien het zo zou zijn dat de Creators Update pas op 15/06/2017 zou geïnstalleerd zijn geworden, dan stel ik mij de vraag waarom betrokkene niet meer kan terugkeren naar een eerdere versie op vandaag of gisteren 18/19-06-2017???
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×