Calvus

Lid
  • Aantal items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Calvus

  • Titel
    Lid

Recente bezoekers van dit profiel

207 profielweergaven
  1. Indien men klikt op de "blauwe link" voor het verwijderprogramma van AVG, komt men hier terecht en zover klopt het nog: Maar dan ... indien men dan klikt waar aangeduid, komt men niet bij het verwijdertooltje uit, maar wel hier: En daar kan men beter vanaf blijven !!! Ik geef hier wel de juiste link voor de AVG Remover: klik hier Calvus.
  2. @ Rolle, Er wordt nergens een resultaat of backup opgeslagen. Die mogelijkheid heeft het programma niet. Een zeer uitgebreide Engelstalige handleiding is er hier te vinden. Wanneer nu juist defragmenteren? Moeilijk uit te leggen en of raad te geven - Windows defragmenteert wekelijks indien ingesteld - maar ik gebruik dus Defraggler op regelmatige basis (om de 2-3 weken). Niet overdrijven zou ik zeggen. Tot slot, ik gebruik Defraggler op verschillende computers en ben er vrij tevreden over. Ik heb ook nog nooit enig nadeel of wat dan ook ondervonden. Bovendien is de maker "Piriform" gekend voor zijn degelijke en nuttige gratis programma's, ik denk dan naast Defraggler vooral aan "CCleaner", Speccy en Recuva" Calvus.
  3. @ Rolle, Bedankt voor je antwoordje. Kom nu net vandaag Zondag om 03.30 thuis van een feestje! ik wou niet nalaten om toch nog even de computer op te starten om een eventuele reactie te lezen. Het is nu té laat of misschien té vroeg om er nog verder op in te gaan. Ik ga even mijn koppeke neerleggen en hopelijk vandaag (zondag) kom ik met even terug met een degelijk antwoordje. En ... het was graag gedaan! Calvus.
  4. @ Rolle, Te vlug gepost en kon niet meer wijzigen!! Na de defragmentatie, klik dan eens terug op "Bestandenlijst", je zal dan merken dat de getallen merkelijk een groot verschil hebben ondergaan. Vergelijk maar eens met een eerder geplaatst printscreen. Resultaat - allemaal 1 1 1 1 1 -tjes. Slaapwel, Calvus.
  5. @ Rolle, Vooreerst er toch nog eens op wijzen dat Windows (indien ingesteld) het defragmenteren/optimaliseren elke week automatisch uitvoert. Hou vooral mijn vorige posting in gedachten, het is het een of het is het andere. Ga ze niet willekeurig door elkaar gebruiken. Heb je een SSD schijf - defragmenteren is totaal niet nodig (raad van "Droske)! Hier dan de manier hoe ik het doe: Heb je dus op "Bekijk bestanden" of "bovenaan op "Bestanden geklikt, dan krijg je onderstaand scherm te zien. Alle vierkantjes zijn standaard "blanco". Plaats een "vinkje" in het bovenste vierkantje. Alle anderen zullen nu aangevinkt worden. Klik dan op "Defragmenteer aangevinkte", enkel de "desbetreffende" bestanden zullen nu gedefragmenteerd worden. Wees geduldig! Tijdens het defragmenteren kan je het verloop mooi volgen. Je zal de getallen in het analyseverslag, duidelijk zien verminderen alsook als het goed is het percentage. Nadat het programma zijn werk heeft gedaan, kan je het resultaat duidelijk zien Vergelijk maar eens terug het aantal gefragmenteerde bestanden van de "Analyse" en de "Huidige stand" van zaken ná de defragmentatie. De getoonde printscreens zijn van een 600GB schijf in een Medion Akoya MD8399 (E3310) van 2008 uit de Aldi steekt (de originele 250 GB schijf heb ik onmiddellijk vervangen gehad)!!! Niet slecht vind ik, voor een schijf die toch al 9 jaar oud is. Hopelijk heb je hier wat aan? Vriendelijke groetjes, Calvus.
  6. Tja ... gedane zaken nemen geen keer! Of, ... het moest zijn dat de nieuwe "onbekende" eigenaar niet zo onbekend is en je die HD nog zou kunnen recupereren? Je had die HD uit je computer moeten halen en dan pas "weggeven"! Indien je ze liet steken: met CCleaner laten overschrijven - zeer complex 35 keer laten overschrijven oftewel de "Gutmann" methode. En dan nog! En, ... inderdaad, als ik hier harde schijven (of een computer) heb die zijn diensten heeft bewezen (weg geef of richting containerpark gaat) , zal ik die interne schijven altijd met een slijpschijf "vierendelen"! Een tubeke "colle tout" zal niet voldoende zijn om er nog iets van te maken. Nooit of nooit zal er een HD de computer/laptop begeleiden waarin die zijn diensten heeft bewezen. "Scheiden doet lijden" - maar in die gevallen "beter voorkomen dan genezen" !!! Zelfs harde schijven die een "natuurlijke dood" zijn gestorven, zullen nog steeds "post mortem" de behandeling met de slijpschijf moeten ondergaan! Echt spijtig dat je pas raad komt vragen als ... het spijtig genoeg ... té laat is!
  7. Ik gebruik "Defraggler" ook, ben er zeer tevreden over! Maar ... ik vind het geen goed idee beiden kriskras door elkaar te gaan gebruiken. M.a.w. de ene keer "Defraggler" gebruiken en dan weer eens de ingebouwde Windows defragmentatie. Wees dan consequent: wens je in zee te gaan met "Defraggler", schakel dan het defragmentatietooltje van Windows uit! Je moet er dan wél zelf aan denken deze defragmentie, op regelmatige basis, handmatig uit te voeren. Voor gebruik steeds even controleren of Defraggler up-to-date is (als het je er al niet zelf met een pop-up van verwittigd).
  8. Naar aanleiding van dit topic heb ik ook eens een paar testjes gedaan. Hier een speedtest van mijn provider: Met WeTransfer: een bestand van 518.3 MB geupload, duur 8'15". Totaal géén haperingen of wat dan ook! Hetzelfde identieke bestandje van 518, 3 MB eens geupload via het programma dat ik meestal gebruik, nl: https://www.myairbridge.com/eng/en/ Resultaat: upload duurde 7'30". Ik vind dit anoniemer - je hoeft helemaal geen mailadressen in te geven. Je bekomt na de upload een "link" en die stuur ik dan door naar de bestemmeling via mail. Gewoon ter info.
  9. @ Marevac, Met alle respect ... en al wat ik al voor jou heb gedaan ... dit doe je niet !!! Op twee paarden wedden loopt meestal verkeerd af! Je weet wel waarover ik het heb ...
  10. Vrije vertaling: "Zal weldra overgaan naar energiebesparende modus." Een instelling in "Energiebeheer" die niet meer in de maat loopt?
  11. @ Droske, Ik gok op: PS = PlayStation.
  12. Prima hoor. Maar zoals je wel al weet: computers kunnen soms erg rare kuren hebben. Misschien is er een specialist ter zake die dit mee volgt en je een meer gerichte oplossing kan aanbieden? Groetjes.
  13. Vreemd ! Hier zoals het er hoort uit te zien. Probeer eens een nieuwe verbinding te maken. Volg na puntje 3, de wizard en geef de juiste gegevens in. Resultaat?
  14. Geef eens een printscreen van je Netwerkcentrum.
  15. @ abbs, Uit het eerder getoonde Speccy-rapport: - 8GB Ram geheugen en toch maar "Single-channel"? - Is de laptop niet bezig met een update (= in progress)? Mocht mijn posting niet ter zake doen, mag je die gerust verwijderen! Sorry dan!