Ga naar inhoud

kan wachtwoord van live.be-emailadres niet wijzigen


Aanbevolen berichten

Ik heb een mailadres ...@live.be waar ik heel vele mails instaan heb met titels en foto's van cd's. Ik gebruik dit al vele jaren. Maar sinds enige tijd neemt hij het wachtwoord dat ik al jaren gebruik niet meer aan. En als ik klik op "wachtwoord vergeten" moet ik een code aanvragen en beveiligingsvragen beantwoorden en dan krijg ik nadien een mail dat ik toegang heb tot het mailadres en kan inloggen, maar geen woord over hoe ik het wachtwoord kan wijzigen of het aloude wachtwoord kan gebruiken. Dus hij neemt nog steeds het wachtwoord niet aan en ik kan het niet wijzigen. Ik heb al meermaals die "wachtwoord vergeten geprobeerd' en telkens hetzelfde : code, beveiligingsvragen, mail dat het in orde is. Alles wat ik verder probeer leidt tot niets. Kunt u mij helpen a.u.b. ? De info in de mails op dat mailadres zijn van grote waarde voor mij. Thanx !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het late antwoord.

 

Als je de procedure volgt voor "vergeten paswoord" kan je dan inloggen op je account?

Als dat lukt, doe dan het volgende.

Klik rechtsboven op je account naam en afbeelding (zoals je doet om af te melden).

Klik dan op account weergeven.

Dan opent er een nieuwe pagina met je accountgegevens .

Daar staat een link om je passwoord aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

a nee, dat is het juist : ik KAN niet meer op de account omdat hij het wachtwoord niet meer aanneemt, via "wachtwoord vergeten" kom ik dus op een site waar uitgelegd staat dat ze vooraleer ik een nieuw wachtwoord kan aanmaken eerst zeker moeten zijn dat het werkelijk een account van mij is, en ik moet dan een code aanvragen en "beveiligingsgegevens" invullen, en dan een poos geduld hebben tot ik een mail kreeg dat mijn beveiligingsgegevens okee waren met een link erbij om een nieuw wachtwoord aan te maken, maar dan kwam ik opnieuw op die aanmeldsite en nergens een mogelijkheid om het wachtwoord te wijzigen of in te loggen met het oude wachtwoord (of met andere wachtwoorden die ik heb geprobeerd). Ik weet dat ik ALS ik op de site geraak ik zonder probleem het wachtwoord kan wijzigen, maar ik geraak er niet op omdat hij geen wachtwoord aanvaardt !

P.S. : niettegenstaande ik aangevinkt heb "Breng me op de hoogte van nieuwe reacties" heb ik geen mail ontvangen. Het is omdat ik maar eens ging kijken op PC Helpformum dat ik de reactie zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien nog effe ter verduidelijking : dit is de mail die ik kreeg nadat mijn beveiligingsgegevens geverifieerd waren :

 

De gegevens die je hebt ingediend voor ge*****@live.be, zijn geverifieerd.
 
Klik op deze link om je wachtwoord opnieuw in te stellen:

het tweede deel van de link heb ik vervangen door 3 puntjes omdat ik hier geen privé-gegevens mag vermelden

 

Wanneer je je wachtwoord opnieuw hebt ingesteld, raden we je aan je beveiligingsgegevens bij te werken om je account veilig te houden. Door een telefoonnummer, extra e-mailadres of vertrouwde pc aan je account toe te voegen, kun je het wachtwoord altijd direct herstellen mocht je dit kwijtraken.
 
Ga naar https://account.live.com/proofs/manage om je aan te melden bij je account en je beveiligingsgegevens te beheren.
 
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam
 
tot zover de mail, maar dus die link leidt gewoon terug naar het aanmeldscherm waar ik email-adres moet invullen en dus ook wachtwoord (wat hij niet aanvaard), en nergens een mogelijkheid om wachtwoord te wijzigen
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoera ! het is me gelukt !! een persoonlijke kennis (oude studievriend) had mijn probleem op PC Helpforum gelezen en is me uit de nood komen helpen. Met een ander probleem kon hij mij echter niet helpen. Ik zal dit morgen of één der komende dagen in een nieuwe vraag voorleggen op PC Helpforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel, in de mail van microsoft stond dus een link om het wachtwoord te wijzigen
 
en als je op die link klikt kwam je dus op de aanmeldsite terecht (terug naar af dus)
 
maar die link was in het rood en onderlijnd (ten teken dat het een link is), maar vlak achter die link (zonder spatie ertussen) stond een sterretje gevolgd door een hele reeks tekens (gewoon in het zwart en niet onderlijnd)
 
en blijkbaar was dat een fout want dat sterretje + alles erachter behoorde ook nog tot die link
 
vermoedelijk heeft het sterretje het "stoppen van de linkvorming" veroorzaakt
 
door gans de link (inclusief sterretje en wat erachter komt) te kopiëren en in de browser te plakken kom je dan wel op de juiste site terecht (wachtwoord wijzigen)
 
waarom hij het aloude wachtwoord op een gegeven ogenblik niet meer wou aannemen blijft evenwel een raadsel, vermoedelijk was er al eerder een mail van microsoft (die ik genegeerd heb) met vermelding dat ik om veiligheidsredenen het wachtwoord moet wijzigen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.