Ga naar inhoud

BSOD: Power driver state failure


dhoeken

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 


Sinds kort had ik te maken met de welbekende BSOD: Driver Not Less Or Equal. Toen ik deze zag verschijnen heb ik de nodige driver updates gedaan, echter bleef het probleem hetzelfde. Met het kleine verschil dat de BSOD veranderde van "naam", namelijk Driver Power State Failure. 

 

Nu dit alles gebeurt enkel en alleen wanneer ik bepaalde games opstart, het scenario ziet er als volgt uit: 

- Ik start de game (games die zware geen inspanning vragen: Games zoals Banished, Crusader Kings 2, Europa Universalis 4...) 

- De game zelf crasht, ik heb geen idee waarom. 

- Hierna kan ik circa 5 minuten verder surfen op het internet

- Computer crasht met een BSOD: Driver power state failure als gevolg. 

 

Zoals gezegd heb ik reeds de nodige updates verricht, ik heb mijn verbruik van mijn computer op maximale prestaties gezet, uiteindelijk heb ik een herinstallatie van Windows 10 verricht maar helaas met hetzelfde resultaat. Ook heb ik opgemerkt dat de optie fabrieksinstellingen niet meer bestond (dit was voordien wel het geval). Dus ik neem aan dat het probleem ofwel bij de drivers ligt of een niet goed functionerende hardware? Mijn vraag is er een methode/programma deze niet goed functionerende driver op te zoeken? 

 

Ik hoop dat ik via deze weg toch iets wijzer kan worden. 

 

In bijlage heb ik alvast wat snapshots gemaakt via Speccy. 

 

Vriendelijke groeten 

Dhoeken

DESKTOP-LGNPVQJ2.speccy

DESKTOP-LGNPVQJ.speccy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande nog eens uit:

Stap 1:
Combineer [windowstoets & r] → typ:devmgmt.msc

  • Maak een schermafbeelding van het venster.
  • Upload de afbeelding op http://tinypic.com
  • Klik op Browse en navigeer naar de schermafbeelding
  • Klik op Upload now
  • Speel de video af om spam tegen te gaan en typ wat gevraagd wordt
  • Kopieer en plak de IMG Code for Forums & Message Boards link in je volgende bericht.

 

Stap 2:
Download 58f0abb0750a2-lmh.pngLook My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.
 
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel de Intel® HD Graphics 4000 in apparaatbeheer uit en werk in  je systeem gedurende kwartier tot een uur.
Kijk of je dan problemen ondervindt. Zo ja , schakel dan terug de Intel® HD Graphics 4000  in en schakel vervolgens de NVIDIA Geforce 710M uit en werk dan 3 kwartier tot een uur in je systeem.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden zonet getest, dit zowel bij het "gamen" als bij het het gewoon surfen.

De NVIDIA Geforce 710M werkt prima (snel) als je gewoon surft, als ik overschakel naar een game is deze zeer traag, maar crasht niet. 

Bij de Intel® HD Graphics 4000 werkt deze perfect, zowel bij het starten van de game als bij het surfen. 

 

Ik vroeg me af of dit niet andersom zou moeten zijn?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu uitgevonden hebt welke videokaart het best werkt en deze geen bsod's geeft, hoef je daar iig niet de driver van te updaten. Dus kijk het ff aan of er nog bsod's optreden en zo ja meldt dat dan ff.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is dat ik geen BSOD veroorzaak als er slechts 1 grafische kaart actief is. Zo crash ik bijvoorbeeld niet bij het gebruiken van de Nvida Geforce 710m (als ik deze alleen gebruik). Wanneer ik bij de kaarten inschakel gebeurt dit dan wel... 

 

Is er soms een probleem met een of andere overschakeling van kaart? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.