Ga naar inhoud

DVD branden


Bojangles

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kocht onlangs een DVD met regio-code 1 die ik niet kon afspelen op mijn gewone dvd-speler die aangesloten is op mijn TV. Met DVD-Shrink kon ik een backup-nemen en hem weer branden als regiocode vrij. Het afspelen van deze gebrande dvd lukte nu wel, maar op een bepaald punt slaat ie plots af. Diezelfde dvd speelt wel op mijn pc-dvd speler en slaat niet af. Ik dacht eerst dat het aan de schijf (een dvd-rw) lag, maar ook met een gewone dvd-r sloeg hij af op hetzelfde punt. Ik heb daarna de backup-bestanden die DVDShrink tijdelijk aanmaakt op de pc nog eens gebrand met Nero 8 en nu slaat de dvd niet meer af als ik hem afspeel op mijn gewone dvd-speler.

Weet iemand hoe dat komt ? Ik dacht dat DVD-Shrink eigenlijk Nero op de achtergrond gebruikt om te branden, maar blijkbaar gebeurt dit toch op een andere manier, vermits het resultaat met het ene programma fouten oplevert bij het lezen en met het andere programma er geen fouten optreden.

En een bijkomend vraagje : is het mogelijk om de regio-code met Nero te wijzigen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk programma heeft zijn hoofddoel en bijkomende functionalteiten.

In de bijkomende functies durven al eens foutjes sluipen waardoor deze niet altijd 100 % goed werken.

DVD-Shrink is goed om dvd's te rippen maar mindeer geschikt om te branden. Daarvoor gebruik je inderdaad best een brandprogramma (zoals Nero).

Of je met Nero de regio code kan wijzigen, weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.