Ga naar inhoud

Outlook 2016 - Herinneringen


pmaris

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn 'Herinneringen in Outlook' verschijnen niet meer. De optie 'Herinneringen weergeven' staat wel degelijk aangevinkt in 'Opties - Geavanceerd'.

Ik heb 2 soorten problemen :

- Ik heb mijn agenda overgebracht van Outlook 2007 naar Outlook 2016 (pst-bestand gecopieerd op nieuwe laptop en daar geopend in Outlook 2016). Nu blijkt dat bij alle agenda-items van in de Outlook 2007-agenda, de 'Herinnering'-optie weg is. Er staat: 'Herinnering : geen' terwijl er in mijn agenda in Outlook 2007 overal 'Herinnering : 15 min' stond. Bijgevolg verschijnen de items niet meer in de lijst van Herinneringen.

- Voor items die ik ondertussen nieuw gecreëerd heb in de agenda, verschijnt de herinnering ook niet, alhoewel de agenda-items zelf steeds 'Herinnering: 15 min.' vertonen.

Iemand een idee hoe ik de herinneringen kan terugkrijgen?

 

Het is zo dat ik de agenda van mijn vroegere Outlook blijf gebruiken (Agenda - Persoonlijke mappen), niet de agenda van de nieuwe Outlook.

 

Alvast dank bij voorbaat voor nuttige tips!

 

Met vriendelijke groeten,

Paul Maris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2017 om 14:26, pmaris zei:

Ik heb mijn agenda overgebracht van Outlook 2007 naar Outlook 2016 (pst-bestand gecopieerd op nieuwe laptop en daar geopend in Outlook 2016).

 

Ik wil eerst toegeven dat ik een slechte online agenda gebruiker ben, gebruik nog steeds een fysieke agenda.

 

Wanneer het e-mailaccount een IMAP e-mailaccount is  >>  .ost-bestand.

Wanneer het e-mailaccount een POP e-mailaccount is  >>  .pst-bestand.

Vermoedelijk is bij de Outlook 2007 het e-mailaccount als POP ingesteld.

 

Op 28-7-2017 om 14:26, pmaris zei:

Nu blijkt dat bij alle agenda-items van in de Outlook 2007-agenda, de 'Herinnering'-optie weg is. Er staat: 'Herinnering : geen' terwijl er in mijn agenda in Outlook 2007 overal 'Herinnering : 15 min' stond. Bijgevolg verschijnen de items niet meer in de lijst van Herinneringen.

 

Wellicht is dat de reden waarom de Herinnering-optie verdwenen is.

Is het mogelijk om de herinnering weer in te stellen?,  zal zeker veel werk zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor je antwoord!

Zowel in Outlook 1997 als in Outlook 2016 is het e-mailaccount een POP e-mailaccount. In beide gevallen gaat het om een .pst-bestand.

Ik vrees inderdaad dat het veel werk zal zijn om de herinneringen opnieuw in te stellen.

Hartelijke groeten,

Paul Maris

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, pmaris zei:

Zowel in Outlook 1997 als in Outlook 2016 is het e-mailaccount een POP e-mailaccount.

 

Is er een reden dat het e-mailaccount niet ingesteld is als IMAP?

IMAP biedt iets meer voordelen, wellicht weet u dat al.

Ook ISP-e-mailadressen kunnen als IMAP worden ingesteld.

 

Heel summier (wellicht overbodig :xd:}:

Bij POP worden de berichten gedownload naar de pc, dus zonder internet kunt men er ook bij.

Berichten worden eenmalig opgehaald en worden vervolgens van de server verwijderd. Men kunt ook wel instellen dat ze niet verwijderd moeten worden. POP ondersteunt geen mappen.

 

IMAP laat de berichten op de server staan, totdat men zelf verwijdert, of zelf instelt dat ze verwijderd mag worden. Zonder internet kunt men er niet bij, maar biedt wel de mogelijkheid (met internet-verbinding) om vanaf elk iDevice en/of computer in te loggen en de berichten te lezen. IMAP ondersteunt wel  mappen.

 

Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.

 

Op 28-7-2017 om 14:26, pmaris zei:

Voor items die ik ondertussen nieuw gecreëerd heb in de agenda, verschijnt de herinnering ook niet, alhoewel de agenda-items zelf steeds 'Herinnering: 15 min.' vertonen.

 

Wellicht is dat ook de reden  >>  POP e-mailaccount ?

 

Ik werk hier met IMAP e-mailaccounts, en heb net wat getest, maak gebruik van Outlook 2016 desktop versie. Heb 2 x afspraak ingezet  >>  herinnering ingesteld op 5 minuten  >>  geluid.

Het rinkeltje klopt, om de 5 minuten.

 

ScreenShot540.jpg.2193404e23b8f2f49bea449dd8d009a4.jpg

 

Toen verschijnt de herinnering.

 

ScreenShot537.jpg.76e2f94a6f8238494f4cc34cb6688d40.jpg

 

Op de lijst worden beide afspraken vermeld.

 

ScreenShot539.jpg.5980cd087cc22fe7e435b916219ff619.jpg

 

De herinnering van de eerste afspraak heb ik niet verwijderd en die blijft bewaard.

 

ScreenShot542.jpg.207c098ec2cb2ee64f3ec0e8c3dec1a9.jpg

 

Op een andere laptop  >>  Outlook 2010 heb géén afspraak ingezet, maar er kwam wel een herinnering.

 

ScreenShot125.jpg.7f81119cbc904b332b2d57c7cddc2b57.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, pmaris zei:

Wellicht louter uit gewoonte.

 

Dat is begrijpelijk.

 

3 minuten geleden, pmaris zei:

Ik zal IMAP eens uittesten.

 

 

Lijkt me een goed idee, dan kunt u ook testen met 'nep-afspraken' inzetten of de herinneringen wel werkt. Laat maar weten.

ik ga nu off-line, moet morgen weer vroeg uit de veren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb een IMAP-account uitgetest. Als ik daar afspraken in de agenda invoer, krijg ik inderdaad herinneringen hiervoor.
Maar ik heb nu ook ontdekt dat dat ook het geval is als ik afspraken invoer in de agenda van mijn nieuwe e-mailaccount in Outlook u2016 (ingesteld als POP-account, met een .pst-bestand). Blijkbaar ligt het probleem dus in het feit dat ik nog steeds de agenda gebruik van mijn vroegere pst-bestand in Outlook 2007. Kan het zijn dat de functie 'herinneringen' enkel werkt met de agenda van de actieve account?

 

Groetjes,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, pmaris zei:

Blijkbaar ligt het probleem dus in het feit dat ik nog steeds de agenda gebruik van mijn vroegere pst-bestand in Outlook 2007. Kan het zijn dat de functie 'herinneringen' enkel werkt met de agenda van de actieve account?

 

Ik begrijp dat niet zo goed, als ik mag zeggen.

Vooral   ☞  'enkel werkt met de agenda van de actieve account' 

Bestaat het account behoren bij Outlook 2007 niet meer?

Zijn dat twee verschillende accounts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me wellicht slecht uitgedrukt. In Outlook 2016 heb ik een account gecreëerd met mijn e-mail adres. Op die manier creëerde ik automatisch een nieuw pst-bestand, waarin mijn nieuwe e-mails toekomen.

Ik heb mijn pst-bestand van Outlook 2007 overgezet, zowel de e-mails als de agenda. De e-mails kan ik consulteren (maar de nieuwe e-mails komen dus toe in het nieuwe pst-bestand van Outlook 2016), de agenda van het oude pst-bestand blijf ik gebruiken en aanvullen. De agenda van het nieuwe pst-bestand gebruik ik dus niet. Ik vermoed dat de herinneringen enkel werken voor items die gecreëerd worden in de agenda van het nieuwe pst-bestand, waarin mijn e-mails toekomen.

Hopelijk is het op deze manier iets duidelijker?

 

Groetjes,

Paul

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.