Ga naar inhoud

Ik verwacht dat ik een nieuw moederbord + processor + voeding? Nodig heb, wat moet ik kopen?


abra_

Aanbevolen berichten

  • Wat voor pc: Ik gebruik mijn PC nodig om games te spelen, ik speel veel Battlefield 1
  • Budget: Ik wil hier ongeveer 250/300 euro aan uitgeven, als er heel veel verschil zit en het kost een paar tientjes meer is dat geen probleem
  • Overklokken: Nee ben ik niet van plan
  • Later upgraden: Zeker

 

Mijn huidige setting is als volgt:

 

Computer hardware:

  • i7 860 (deze moet dus vervangen worden)
  • 8GB Kingston geheugen
  • Nitro Radeon r9 380 videokaart 
  • 2 TB SATA 2 hardeschijf
  • 265 gb Samsung 840 SSD

 

Bonus vraag: ik heb nu een 430 watt voeding, zal deze nog steeds voldoen?

 

Ik kijk uit naar jullie advies! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Budget: Pentium G4560, amper een kleine upgrade en dus niet echt aangeraden

High-End: i5-7600K, sterke gaming CPU die zelfs streaming goed aankan en lang relevant zal blijven

Mega-High-End: i7-7700K, beter kan eigenlijk niet, is wel wat overkill hoor

 

Of je moederbord dit ondersteunt weet ik niet (want ik weet je moederbord niet!). Soms kan een BIOS update compatibiliteit aanbieden. Als je de naam van je moederbord kent, dan kun je gemakkelijk zien of die met intel's nieuwere generatie werkt. Bonus vraag: naar mijn mening is 430 watt al laag voor je GPU, online raden ze vaak 500W aan. Als je graag upgrades wil dan zou je best toekomstgericht een goeie 600W PSU kopen zodat het de nieuwere high-end GPUs aankan. Deze lijst kan je wat helpen, het toont een lijst met veilige en onveilige PSUs: http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-2547993/psu-tier-list.html?_ga=2.265932815.1693434907.1501924140-544176985.1493625897#xtor=EPR-8886

 

Voor een nieuwe moederbord zou je ook waarschijnlijke nieuw types RAM nodig hebben, dus het is misschien beter om eerst te kijken of een BIOS update je helpt met processor compatibiliteit. Hopelijk was dit behulpzaam?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.