Ga naar inhoud

'Host vaststellen' bij internet


ctmarten

Aanbevolen berichten

Dag iedereen!

 

Sinds een windowsupdate rond mei / juni dit jaar, heb ik problemen met mijn internet. Dit probleem vindt zich echter enkel bij bepaalde verbindingen plaats; de wifi van Ugent (Eduroam) en de wifi bij een vriend (en misschien nog meer). Bij mij thuis ondervind ik geen probleem. Eigenlijk heb ik 2 problemen, en ik hoop dat deze aan elkaar gelinkt zijn, maar dat ben ik niet zeker.

1. Tijdens het surfen komt er plots in de balk linksonderaan 'Host vaststellen', waarna de pagina verdwijnt en 'deze pagina kan niet worden weergegeven' verschijnt. Ik heb op dat moment nog steeds verbinding met de wifi. Na een eindje verdwijnt die dan ook.

2. De wifi van Eduroam valt op mijn kot soms een paar seconden weg. Dit is al altijd het geval, maar sinds die update, kan ik niet meer opnieuw verbinden.

 

De enige manier om het op te lossen is mijn laptop opnieuw opstarten, of hem voor een lange tijd (minstens een half uur) dichtklappen en dan weer opendoen. De problemen komen soms een paar uur niet voor, soms een paar keer kort na elkaar.

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn excuses voor het extreem lang wachten. Ik was je topic door onverklaarbare redenen uit het oog verloren. :blush:

 

Ik heb de Speccy log geanalyseerd. Kun je me eens het merk en modelnummer van je notebook geven dan kom ik er vanavond op terug.

Ik moet nu dringend weg voor een andere opdracht.

aangepast door droske
typefoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op een mPCIe slot van het moederbord zit een Half Mini Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter. Protocol: 802.11 b/g/n.

Hier iets vergelijkbaars:

For-font-b-Atheros-b-font-AR9565-QCWB335-802-11N-150Mbps-Half-Mini-font-b-PCIe.thumb.jpg.51151e8e25416b2708db75531d2fc712.jpg

De meest recente driver die hiervoor op de website van ASUS wordt aangeboden dateert van 11/09/2015. Een vrij oude dus.

Ik vermoed dat deze driver al op je pc heeft gestaan maar dat hij recent via Windows update is overschreven door een versie van Microsoft.

Daarom stel ik voor dat je eerst eens terug gaat naar de vorige versie (indien beschikbaar).

Dat doe je zo:

  1. Klik met de rechter muisknop op START en kies Apparaatbeheer.

  2. Dubbelklik op Netwerkadapters.

  3. Klik met de rechter muisknop op Eigenschappen.

  4. Open het tabblad Stuurprogramma.

  5. Als de knop Vorig stuurpogramma actief is dan wil dat zeggen dat er nog een eerder stuurpogramma achter de hand is. Klik dan op die knop om naar het vorige stuurprogramma terug te keren.

Als die knop niet actief is dan laat me dat dan even weten.

De Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter geniet blijkbaar geen te beste reputatie onder Windows 10.

Moest het mijn laptop zijn dan zou ik het bestaande kaartje vervangen door bv DEZE. Daarvoor moet je dan wel de laptop openen en een beetje weten hoe dat in zijn werk gaat.

Een alternatief is een vergelijkbare versie in USB uitvoering, deze bv: https://www.alternate.be/ASUS/USB-AC53-Nano-AC1200-dual-band-USB-wifi-adapter-WLAN-adapter/html/product/1339587?lk=6501

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.