Ga naar inhoud

Windows 7 geinstalleerd USB poorten werken niet


vree

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Ik heb dus zojuist windws 7 geinstaleerd op een HP notebook - 15-ay056nb (ENERGY STAR)

Nu werkt geen enkele usb poort. In hardware zie ik ook dat de usb controller niet is geinstalleerd.

 

Maar dit is toch een standaard driver?

 

Op deze pc stond oorspronkelijk windows 8. Heb in de bios legacy support meten enabelen en secure boot disabled.

Dit om windows 7 te kunnen installeren en te booten uiteindelijk.

 

Nu in de bios zie ik geen optie voor legacy usb support. Dit zag ik bij het googlen als een optie.

 

Is er een manier om usb hierop te laten werken zonder dat ik er windows 8 of 10 moet opzetten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom op het forum!

 

Ik zie dat er nog niemand gereageerd heeft op jouw vraag. Ik had het antwoord graag aan kenners overgelaten, maar als die niet reageren moet je het doen met advies van een amateur. ;)

In jouw geval zou ik naar de supportpagina gaan van HP voor jouw laptop: https://support.hp.com/be-nl/drivers/selfservice/hp-15-ay000-notebook-pc-series/10862300/model/13378642

 

Selecteer daar het juiste besturingssysteem (als dat al niet automatisch getoond wordt): Windows 7 (64 bit)

Ja, HP heeft Windows 7 drivers voor jouw laptop.

Download en installeer eerst de chipsetdrivers.

Na installatie van de chipsetdrivers moet je de laptop opnieuw opstarten!

Controleer daarna in apparaatbeheer of je nog uitroeptekens ziet bij diverse hardware onderdelen. Indien ja, download en installeer dan de drivers voor die hardware vanaf de support site van HP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.