Ga naar inhoud

Filter op tabblad?


kbaert

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Kan iemand me helpen bij volgend probleem:

Op mijn excelwerkmap heb ik 2 tabbladen:
Blad1: met ruwe data van een bevraging over de tevredenheid mbt een organisatie. Eén van deze vragen geeft aan voor welke organisatie de respondent de bevraging heeft ingevuld.
Blad2: op basis van de data allerlei berekeningen, bv. basis statistische tabellen, nieuwe schalen maken door samentellen van gegevens van bepaalde kolommen, grafieken, ... Deze berekeningen hebben steeds betrekking tot alle data van Blad1, dus voor alle organisaties waarvoor de bevraging is ingevuld.

Graag wil ik een filter zetten op de gegevens van Blad2.Ik wil de berekeningen van blad2 zien per organisatie waarvoor de bevraging is ingevuld.

Ik kan uiteraard een filter zetten op blad1 zetten, maar daarmee passen de berekeningen van blad2 zich nog niet aan aan de filter.

Uiteindelijk is het doel om per organisatie zo een 'Blad2' met aangepaste tabellen en grafiek etc. te verkrijgen.

Wat ik al probeerde, in een creatieve bui:
Ik heb in VBA een code kunnen zetten waardoor voor elke unieke waarde van een bepaalde kolom (hier dus de organisatie) een nieuw excel werd aangemaakt met een aangepast 'Blad1', enkel de ruwe data per organisatie dus. Dit omdat ik dacht Blad2 te kopiëren in elke excel waarbij ik utopisch dacht dat de tabellen, grafiek (formules) gewoon gingen blijven werken als ik ze in een nieuwe werkmap zou kopiëren waarbij de gegevens ook op blad1 staan.

Alle creatieve oplossingen zijn welkom. Ik ben wel een beginner op vlak van VBA etc.

Ik gebruik Office Professional Plus 2013
SPSS of andere statistische software is niet voorhanden of kan niet wat alles doen wat we willen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.