Ga naar inhoud

Kleur tabblad


Henri5

Aanbevolen berichten

Beste,

Om een overzicht te krijgen van alle excel bestanden,

stel ik heb een exel bestand met 10 tabbladen in telkens als ik iets afwerkt kleur ik de tab (blad) groen of rood zo heb ik een aantal bestanden, om niet alle exel bestanden te openen maak ik een overzicht waar de kleur van de tab (blad) automatisch gekleurd wordt

in een cel zo weet ik wat afgewerkt is en wat niet.

 

Groetjes Henri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een blad hebt bijgewerkt kun je met deze macro de tab rood kleuren en in een ander bestand vastleggen welk bestand en welk blad het was. Pad en bestandsnaam moet je natuurlijk aanpassen aan je eigen situatie.

Sub macro1()
Dim wbook As Workbook
With ActiveSheet.Tab
If .ColorIndex = 3 Then
Exit Sub
Else
.ColorIndex = 3
End If
End With
Set wbook = Workbooks.Open("C:\Documents and Settings\Eigenaar\Mijn Documenten\mijnbestand.xlsx")
With wbook.Sheets("Blad1")
.Range("a" & .Range("a1").CurrentRegion.Rows.Count + 1).Value = _
ThisWorkbook.Name & " " & ThisWorkbook.ActiveSheet.Name & " is bijgewerkt."
End With
wbook.Close savechanges:=True
End Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan dat, maar het valt me wel tegen dat je dat na bovenstaand voorbeeld zelf niet kunt.

Ook op internet kun je dat heel snel vinden, maar je leert het meest door het zelf proberen uit te zoeken.

Vervang dit:

.Range("a" & .Range("a1").CurrentRegion.Rows.Count + 1).Value = _
ThisWorkbook.Name & " " & ThisWorkbook.ActiveSheet.Name & " is bijgewerkt."

door dit:

.Range("a" & .Range("a1").CurrentRegion.Rows.Count + 1).Interior.ColorIndex = ...

Op de plaats van de punten kies je een getal van 1-56.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.