Ga naar inhoud

uitgaande mails doorsturen naar ander mailadres


cdparadijs

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik alle uitgaande mails (of toch die van @telenet-mailadressen) automatisch kan laten doorsturen naar een ander mailadres ? (een soort buffer-@gmail-adres waar alle mails die ik vanaf mijn @telenet-mailadressen verzend in terecht moeten komen). Het is namelijk zo dat ik zoveel mogelijk met @gmail-adressen werk, maar ook met enkele @telenet-mailadressen, waar ik moet blijven mee werken omdat te veel potentiële klanten dat hebben, en ik heb daar geen lijst van. Nu is het zo dat, als je computer crasht, je @telenet-mails die nog niet zijn gesaved mogelijk kwijt bent, wat nooit het geval is met @gmail-mails, @hotmail-mails, @outlook-mails enz...

Vandaar dat ik een @gmail-adres heb aangemaakt waar alle mails die ik vanaf een @telenet-mailadres verstuur alsook alle mails die ik op een @telenet-mailadres ontvang (dus inkomende en uitgaande mails) naar worden doorgestuurd. En de inbox maak ik nu en dan leeg.

Uiteraard kan ik via "Cc" werken, maar het is niet de bedoeling dat de bestemmeling ziet dat de mail ook nog naar een ander adres wordt verstuurd, en je kan die "Cc" niet onzichtbaar maken voor de bestemmeling dacht ik (of wel ?). Tevens moet je dan bij iedere mail het Cc-vak invullen.

Het doorsturen van inkomende mails naar dat buffer-adres is geen probleem. Dat kan via een berichtenregel in de mailserver (in mijn geval is dat Incredible Mail), maar dat kan enkel voor inkomende mails, niet voor uitgaande mails (en dat zal bij andere mailservers ook wel zo zijn, neem ik aan).

Nu heb ik ontdekt dat men in Webmail van Teletekst regels kan maken, zowel voor inkomende mails als voor uitgaande mails (zie fotoscan 1 hieronder). Ik heb een regel aangemaakt voor inkomende mails en een regel voor uitgaande mails (zie fotoscans 2 e, 3 hieronder). De regel voor inkomende mails werkt prima (dus ik heb nu al een tweede mogelijke oplossing voor inkomende mails !), maar de regel voor uitgaande mails werkt niet. Ik heb dus nog steeds geen oplossing gevonden voor het doorsturen van uitgaande mails. Weet iemand waarom de ene regel werkt en de andere niet ? Wat doe ik verkeerd ? Misschien komt het doordat de mails niet verzonden worden vanaf Telenet Webmail maar vanaf Incredible mail, maar vanaf Webmail KAN men helemaal geen mails verzenden (enkel mails bekijken). En ook komen mijn inkomende mails niet toe op Telenet Webmail maar op Incredible Mail. Maar goed, het gaat hier om de UITGAANDE mails (de inkomende mails doorsturen is dus geen probleem). Ziet iemand één of andere (werkende) manier ?

MAILREGEL INK+UITG.png

MAILREGEL INK.png

MAILREGEL UITG.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een toevoeging bij mijn melding : ik heb ondertussen gevonden dat je met Telenet Webmail WEL kunt mailen, en dan wekt het ! maar ik wens incredible mail te blijven gebruiken (veel meer mogelijkheden en vooral : jaren zo gewoon, en ook moet ik mails kunnen BEANTWOORDEN (die dus op Incredible Mail zijn binnengekomen), zowel @telenet-mails als @gmail-mails trouwens. En van de ene mailserver naar de andere switchen is niet te doen. Ik ben er dus nog altijd niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Het is namelijk zo dat ik zoveel mogelijk met @gmail-adressen werk, maar ook met enkele @telenet-mailadressen, waar ik moet blijven mee werken omdat te veel potentiële klanten dat hebben, en ik heb daar geen lijst van. 

Je kan toch in alle e-mailsoftware je contactpersonen invoegen? ook kan je via jouw google account (google contactpersonen) een lijst met contactpersonen aanmaken en het maakt niet uit of het om een telenet of ander adres gaat.

 

Quote

Nu is het zo dat, als je computer crasht, je @telenet-mails die nog niet zijn gesaved mogelijk kwijt bent,

 

Indien je met een imap account werkt blijven je e-mails bewaart op de server van jouw account, er gaan dus geen mails verloren. Als je gebruik maakt van een pop account worden die mails standaard wel verwijderd op de server.

 

Quote

Uiteraard kan ik via "Cc" werken, maar het is niet de bedoeling dat de bestemmeling ziet dat de mail ook nog naar een ander adres wordt verstuurd, en je kan die "Cc" niet onzichtbaar maken voor de bestemmeling dacht ik (of wel ?). Tevens moet je dan bij iedere mail het Cc-vak invullen.

Je moet dan het vak BCC (blind carbon copy) gebruiken.

 

 

Je hoeft dus helemaal geen e-mails door te sturen, je dient enkel gebruik te maken van IMAP- accounts en dit zowel voor Gmail als Telenet in jouw Incredimail.

Alle e-mails van alle aangemaakte accounts worden dan gesynchroniseerd tussen Incredimail en de bewuste servers.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/

 

https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl

 

https://support.google.com/mail/answer/1069522?hl=nl

 

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

okee, bedankt. Het is dus zo dat ik geen enkel probleem heb met inkomende mails, maar wel met uitgaande mails (mails die ik zelf verstuur). Als mijn computer finaal zou crashen kan ik mijn mails die ik verzonden heb vanaf een @gmail-adres terugvinden door naar gmail te surfen en in te lloggen. Soortgelijk voor @outlook-mails, @hotmail-mails. MAAR vanaf een @telenet-mailadres verzonden mails kan ik dan niet terugvinden. Althans niet op Telenet Webmail (zie screenshot 1 hieronder). Als ik Incredible Mail installeer op een nieuwe computer (ik heb het een tijd geleden gedaan toe ik een laptop gekocht heb) staan daar geen mails in. Er is wel Incredible Mail Backup, maar je kan dat backuppen toch niet alle dagen (of meermaals per dag) doen ?. Dus uitgaande @telenet-mails saven (of terugvinden op één of andere telenet-site, daar gaat het hem om). Dus die derde link die je stuurde is interessant (de eerste 2 links gaan over@gmail-mailadressen). En daar lees ik dus dat ik met IMAP de mails kan bewaren (zie screenshot 2 hieronder). En als ik dan klik op "email instellen met IMAP" wordt er plotseling met geen woord meer gerept over IMAP, maar gaat het over SMTP. Bon, SMTP zal wel hetzelfde zijn als IMAP, zeker ?. Ik doe dus wat daar staat : "uit" veranderen in "smtp" (zie screenshot 3 hieronder) en poort "25" veranderen in "587" (zie screenshot 4 hieronder). Maar dat werkt niet. Als ik dan een mail wil versturen krijg ik een foutmelding (zie screenshot 5 hieronder). Hij neemt dus die "smtp" en/of die poort 587 niet aan. Wat doe ik verkeerd ? En waar bij telenet kan ik dan die uitgaande @telenet-mails terugvinden, waar precies worden ze bewaard bij Telenet ?

IMAP 1.png

IMAP 3.png

IMAP 2.png

IMAP 4.png

IMAP 5.png

IMAP6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen zijn de volgende......

 

Voor inkomende e-mails:

 

imap.telenet.be

Poort 993

versleuteling: SSL

 

Uitgaande e-mails:

 

smtp.telenet.be

Poort 587

versleuteling: TLS

 

Voor de uitgaande zal je vermoed ik op Meer instellingen.... moeten klikken om de nodige veranderingen uit te voeren.

 

2017-08-25_14h13_52.png.2b91eed20565ec3668d2a1433675ea13.png

 

 

 

Onderstaande stond ook in de link van mijn vorig bericht:

 

  • Kies bij je instellingen altijd voor Beveiligd wachtwoordverificatie

2017-08-25_14h11_34.png.c35e3de1bee99d9a3c783a745edb1995.png

 

2017-08-25_14h12_37.png.80602596363153370d0fed1dcf7d4732.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed, dat werkt. Nu zouden dus mijn uitgaande mails die vanaf een @telenet-mailadres zijn verzonden dus moeten bewaard zijn bij Telenet. Dus als mijn computer ooit zou crashen kan ik op een nieuwe computer Incredible Mail installeren en kan ik mijn (nog) niet gesavede mails van @gmail terugvinden bij gmail, die van outlook bij outlook, enz... Maar waar vind ik nu die van telenet terug ? Niet bij Telenet Webmail (daar valt nooit een mail te bespeuren). Want de mails worden dus vanaf nu wel bewaard door telenet, maar WAAR ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, cdparadijs zei:

Maar waar vind ik nu die van telenet terug ? Niet bij Telenet Webmail (daar valt nooit een mail te bespeuren). Want de mails worden dus vanaf nu wel bewaard door telenet, maar WAAR ?

Als het Telenet account dat aanwezig is in Incredimail nu via het IMAP protocol werkt worden al je e-mails gesynchroniseerd tussen Incredimail op je computer en je webmail van Telenet.

Dat wil ook zeggen dat als je in Incredimail een e-mail verwijderd die ook verwijderd wordt in je webmail.

De e-mails zullen ook pas verschijnen in je webmail nadat je via IMAP werkt natuurlijk. En dit enkel de e-mails die je nu nog bewaart in Incredimail bij verzonden .

 

Synchronisatie werkt ook enkel als je computer aan staat en Incredimail geopend is.

 

indien je nog op andere toestellen zoals een smartphone, laptop of tablet gebruik maakt van dat Telenet account dat het daar ook best via IMAP werkt.

 

2017-08-26_09h24_03.png.982ef121c51993be8246a055a714b748.png

 

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

59a12efecc3d9_NEWIMAP2.png.77d946da6693e961c53e7b95e550edae.png59a12ef141e29_NEWIMAP1.thumb.png.a7f36fb75df8b7218008a4b74665cee3.pngja, maar zoals ik al zei, op Telenet Webmail is NOOIT een mail te zien (niet in postvak in, niet map verzonden mails, niet in map spam) : zie screenshot hieronder (ook niet sinds ik dat in orde gebracht heb met die IMAP (voor uitgaande mails : smtp in plaats van uit, poort 587, beveiliging en authorisatie,...) : zie screenshot 2, 3 en 4. Ik heb als test vanuit Incredible Mail een paar mails verzonden vanuit @telenet.be-mailadres. Incredible Mail staat altijd aan als de pc aanstaat, mijn mails komen daar altijd perfect toe, en de mails worden perfect verzonden. Maar dus geen kopie van een vanuit Incredible Mail verzonden mail in Telenet Webmail. Geen synchronisatie dus. Ik heb het dus wel alleen in orde gebracht voor de UITGAANDE mails (dus die mails die ik via Incredible Mail verstuur) omdat ik voor de inkomende mails een perfect werkende oplossing heb. Ik kan toch niet meer doen dan in Telenet Webmail inloggen met mailadres + wachtwoord, nietwaar ? P.S. : mails vanuit Incredible Mail verzonden vanaf een @hotmail.com-mailadres (ook met smtp en poort 589) zijn WEL keurig terug te vinden in de map "verzonden mails" van Outlook Mail.

NEW IMAP 2.png

NEW IMAP 1.png

NEW IMAP 3.png

NEW IMAP 4.png

aangepast door cdparadijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.