Ga naar inhoud

verticaal zoeken met meerdere waardes


Mexican

Aanbevolen berichten

Ik maak een kalender in excel waar ik wil dat er automatisch een koppeling gemaakt met gegevens van een bepaalde datum naar de daadwerkelijke kalender.

Bij tabblad actielijst staan alle data onder elkaar. De gegevens die in kolom E staan moeten in tabblad Januari komen te staan bij de juiste datum. Dus voor 1 januari is dat de gegevens van cel E3 in tabblad actielijst, ook moeten komen te staan in tabblad januari cel C3. Dit kan makkelijk met Verticaal zoeken. Maar er kunnen rijen toegevoegd waardoor meerdere gegevens vallen onder één datum. Ik wil graag als er een rij wordt toegevoegd met dezelfde datum dat de inhoud van de cel in Kolom E onder elkaar komt te staan in de C kolom van het andere tabblad. Dus een formule 'als 1 januari 2017 in kolom B staat, dan gegevens van kolom E  onder elkaar plaatsen in kolom C van het andere tabblad

Ik heb ergens anders gezien dat het mogelijk is (helaas beveiligd blad, dus geen formules zichtbaar)

(in de bijlage is nog geen verticaal zoeken formule geplaatst)

Iemand die weet welke (combi)formule ik hiervoor moet gebruiken?

Voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als in het blad Januari de datums ook als datum zijn opgemaakt, kun je in C3 van dat blad gebruiken (in te voeren via Ctrl-Shift-Enter):

=ALS.FOUT(INDEX(Actielijst!$E$3:$E$100;KLEINSTE(ALS(Actielijst!$B$3:$B$100=B3;RIJ(Actielijst!$E$3:$E$100)-RIJ(Actielijst!$E$3)+1);RIJEN(C$3:C3)));"")
aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.