Ga naar inhoud

Prog verhuizen


easyman

Aanbevolen berichten

Ik heb probs met bestandsgeschiedenis en krijg steeds hetzelfde bericht:

C:\ProgramData\F-Secure\GUTS2\fsav_1000_bin\1498639751\upd_fm4av.dll. Fout: (Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) (0x80070017))
Wat is dit en hoe verhelp ik dat?

Vriendelijke groet

easyman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.

  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.

  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.

  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.

  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.

  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

  CrystalDiskInfo.jpg.a0e8ab73982692ecbbeadb615ffb9a3b.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formatteren lost dit probleem SOMS tijdelijk op. Die schijf zal echter onbetrouwbaar blijven. Het probleem met deze schijf is een bijkomend probleem dat boven water komt via CrystalDiskInfo.

 

De foutmelding die je gemeld hebt is echter aan de C partitie gelinkt. Daarom raad ik je aan de bewerking die men HIER aangeeft eens uit te voeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik heb anderhalf jaar geleden een crash gehad. Een buurman heeft de Pc terug aan de klap gekregen maar...

Normaal startte die op via een SD-kaart. Althans toch Windows.Dat ging vroeger vliegensvlug. Na die reparatie echter niet meer. De buurman zei me dat hij dat systeem met de SD-kaart niet goed verstond en nu start  de pc dus gewoon op vanaf de C.Ik zie die SD-kaart zelfs niet meer op de tree.Dat prog dat jij mij liet installeren echter wel.Er is nuiets mee aan de hand maar er staat dus ook niets op.

Kan dat daar iets mee te maken hebben?

Ik heb je uitleg vijf maal gelezen maar ik slaag er nu niet in om op te starten als "administrator"( ik ben de laatste jaren gewoon "user" van een PC geworden en al die  handelingen daarbuiten ben ik eigenlijk gewoon vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijkt een mSATA SSD van 32 GB op je moederbord geplugd te zitten die als caching dienst heeft gedaan (= nu blijkbaar verleden tijd). Dat is een techniek die een beetje achterhaald is door de gunstige prijsontwikkeling van SSD schijven met een groter volume.

Je zou deze kleine SSD kunnen vervangen door eentje van bv 250 Gb om daar je Windows besturingssysteem op te installeren of te klonen. Dat kost je ongeveer 100 Euro. De snelheid van je pc zal er een enorme boost door krijgen. Persoonlijk vind ik dat je pc die investering zeker nog waard is.

Daarnaast raad ik je aan de interne harde schijf te vervangen. Ook dat is nog een verantwoorde investering. Gebruik die nieuwe interne hdd enkel voor je data. Laat van dit laatste afhangen hoe groot die schijf moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.