Ga naar inhoud

Windows 10 upgrade


Ronald Brouwer

Aanbevolen berichten

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel ons nog eens iets meer want ook al kijken we in een glazen bol...wat u ons niet vertelt kunnen we niet weten maar is wel noodzakelijk om voor u duidelijkheid te verschaffen over wat er fout gegaan is.

 

Heb je een upgrade uitgevoerd van Windows 7 of 8.1 naar Windows 10 of was het gewoon een versie upgrade binnen Windows 10?

Hoeveel schijven zaten er in de PC en welke partities bevatten ze?

 

Zo ik begrepen heb was het de bedoeling om je data en programma's te houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, droske zei:

Vertel ons nog eens iets meer want ook al kijken we in een glazen bol...wat u ons niet vertelt kunnen we niet weten maar is wel noodzakelijk om voor u duidelijkheid te verschaffen over wat er fout gegaan is.

 

Heb je een upgrade uitgevoerd van Windows 7 of 8.1 naar Windows 10 of was het gewoon een versie upgrade binnen Windows 10?

Hoeveel schijven zaten er in de PC en welke partities bevatten ze?

 

Zo ik begrepen heb was het de bedoeling om je data en programma's te houden.

 

Er is een schone installatie van Windows 10 gedaan. Schijf 1 heeft 2 partities waarop op 1 partitie Windows 10 is gezet. Schijf 2 en 3 hebben ook elk 2 partities. Windows 10 heeft een update gehad en deze is ook geïnstalleerd. 

Na de update zijn dus van alle schijven de partities verdwenen. Schijven 2 en 3 waren gedeeltelijk leeg..Nu zijn de schijven 2 en 3 bij de computerzaak om een recovery uit te voeren. Wat kan er gebeurd zijn. Baal er goed van.

Ik hoop dat ik het nu wat helderder heb kunnen maken zodat je verder kunt.

Heel veel dank voor de genomen moeite alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

43 minuten geleden, Ronald Brouwer zei:

Schijf 1 heeft 2 partities waarop op 1 partitie Windows 10 is gezet.

Ik zou graag weten hoeveel partities er op die schijf stonden alvorens je die clean installatie hebt gedaan ( de verleden tijd dus). U vertelt nu dat die schijf 2 partities heeft (heeft=tegenwoordige tijd) maar zelfs dat klopt niet. Die schijf heeft sinds de clean installatie 3 partities waarvan 2 onzichtbare en 1 zichtbare (de C partitie).

Ook had ik graag in grote lijnen geweten waarvoor die verschillende partities op die drie schijven gebruikt werden. Dat op de C partitie van je eerste schijf Windows stond en ook nu staat dat is logisch. Maar misschien had je op andere partities ook een besturingssysteem staan (???) waardoor je met een multi-boot werkte. Ik kan namelijk nauwelijks aannemen dat zo maar door een Windows update zaken gebeuren die u hier vertelt. Er moet meer achter zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.