Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

31 minuten geleden, -Henk- zei:

en herinstall van Windows? Ik was er al bang voor maar durf het niet goed aan. Bang dat ik een zwart scherm voor m'n neus krijg en niks meer kan doen. Bovendien: Ga ik na die herinstall wel terug naar Windows 10? Ik heb de computer destijds gekocht met Windows 7, dat later gratis werd geupgrade tot Windows 10. Kom ik na de herinstall weer in 7 terecht?

Ik drukte me fout uit daarstraks: ik bedoelde een herstelinstallatie - dus géén nieuwe installatie.

Je gaat daarmee gegarandeerd terug naar de 10 en komt niet - herhaal niet - terug in je 7 terecht.

En zoals gezegd: je behoudt je thans geïnstalleerde progs, je instellingen, je mailgegevens,... - enfin: eigenlijk ga je er niet veel van merken achteraf behalve dan dat je daarmee de allerlaatste updates binnenhebt.(dus ook diegene die nu de fout veroorzaakt)

Je moet er wel een stick van min 6 Gig voor hebben (waar alles vanaf mag - want die wordt geformateerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hield er rekening mee dat je eventueel de Creators update nog niet staan had en dan is mislukken van die update KB4034674 normaal. Maar de Creators update staat er wel degelijk. Wel niet de laatste build maar dat is logisch gezien je updateproblemen.

Kijk eens in de geschiedenis van Windows update of er ook nog andere updates mislukt zijn.

 

Ik zie dat Passer je net een antwoord gegeven heeft op je vragen betreffende een het vernieuwen van je pc met behoud van je data en instellingen. Zoals je in die handleiding van clarkie kunt lezen kan dat via verschillende wegen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, droske zei:

Ik hield er rekening mee dat je eventueel de Creators update nog niet staan had en dan is mislukken van die update KB4034674 normaal. Maar de Creators update staat er wel degelijk. Wel niet de laatste build maar dat is logisch gezien je updateproblemen.

Kijk eens in de geschiedenis van Windows update of er ook nog andere updates mislukt zijn.

 

Ik zie dat Passer je net een antwoord gegeven heeft op je vragen betreffende een het vernieuwen van je pc met behoud van je data en instellingen. Zoals je in die handleiding van clarkie kunt lezen kan dat via verschillende wegen.

 

 

Oké, ik ga het proberen. Hoop dat het lukt. De handleiding is in ieder geval duidelijk genoeg. Bedankt Passer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, -Henk- zei:

Oké, ik ga het proberen. Hoop dat het lukt. De handleiding is in ieder geval duidelijk genoeg. Bedankt Passer!

Ik zie er toch maar van af :( Ik schrok van de lijst programma's die allemaal verwijderd zouden worden. Dit duurt weken voordat ik al die programma's weer bij elkaar gesprokkeld en geïnstalleerd heb.

Misschien niet verstandig maar ik laat die niet te installeren update maar voor wat het is, zolang mijn computer goed functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 17 oktober is de grote herfst update ter beschikking. Dat zal nog niet direct via Windows update het geval zijn. Men kan de vanaf dan wel manueel downloaden en over de huidige installatie heen zetten. Daarbij behoud je al je data en programma's.

aangepast door droske
Datum van herfst update gecorrigeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, -Henk- zei:

Ik zie er toch maar van af :( Ik schrok van de lijst programma's die allemaal verwijderd zouden worden

Henk,  in die link staat veel dat je in jouw geval niet nodig hebt, o.a. ook een volledige herinstallatie - en daarbij wordt alles verwijderd

Volg je echter deze handleiding, dan behoudt jij (zoals ik je al vertelde) al je progs enz...  :

 

Een verkorte versie :  (zodat je niet verdrinkt in al die verschillende tips)

 

Wat heb je nodig? een usb-stick van min 6 Gig en een goede internetverbinding

 

Hoe ga je dan tewerk?

 

1.    Download de installatie van https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

    klik daar op : ‘hulpprogramma nu downloaden’

2.    Steek nu je stick in je systeem en laat de gedownloade exe uitvoeren

3.    Dit vraagt even tijd - soms lijkt de installatie te blijven hangen op vb 30%?
    Geen nood: je systeem is data/gegevens aan het binnenhalen - geef het er maar de tijd voor. Dit kan wel 5/10 minuten duren, afhankelijk van je systeem en je internetverbinding(snelheid), maar daarna schiet het wel terug in gang.
    (bij twijfel: kijk naar het ledje van je computer: zolang dat blijft branden/flikkeren zit je goed.

4.    Aanmaken van de stick klaar? Dan wordt in verkenner in de usb-stick geopend.

5.    Nu kan je twee dingen doen:
    a.    Als je in verkenner op die setup.exe (dubbel)klikt (*) , gaat je systeem zich vernieuwen:  Windows wordt dan hersteld (als je kiest voor ‘met behoud van instellingen’ of windows wordt volledig opnieuw geïnstalleerd (een zogenaamde clean install: je houdt nadien alleen je windows over - al de programma’s die je zelf installeerde (vb Word, Ccleaner,...) zijn weg en dien je opnieuw te installeren.
    b.    Ofwel opstarten van je stick en dan gaat het proces vanzelf in gang gezet worden. (Hiertoe wijzig in je bios de opstartvolgorde zodat je aangeeft dat je systeem van die stick moet opstarten.
        (dit is echter voor elke bios ànders - Hoè je dit dient aan te geven moet je zelf gaan uitzoeken of ergens gaan vragen.
    Let op: deze herinstallatie vraagt (afhankelijk van je systeem) 2/3 u tijd en ook nu lijkt alles soms stil te vallen, maar geef je systeem er rustig de tijd voor - er moeten tenslotte geregeld grote (update)bestanden binnengehaald en geïnstalleerd worden ! Ook als je op het einde op je bureaublad komt, is het nog niet gedaan en is je systeem nog druk bezig. Wachten dus tot hij enkele minuten ‘stil’ valt...

 

 

(*) Jij zal dit niet kunnen gezien je niet 'op je schijf kan' - dus ga je moeten werken met de tweede optie: rebooten (afmelden en terug opstarten) vanaf je usb-stick

 

Ps: print misschien best deze uitleg uit zodat je hem bij de hand hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er is een nieuwe handleiding in de maak aan de hand waarvan je Windows 10 opnieuw kunt instellen niet alleen met behoud van je persoonlijke bestanden maar ook met behoud van AL je geïnstalleerde programma's. Ik ben ook nog met enkele tests bezig om er zeker van te zijn dat de procedure doet wat het belooft.

Tegen het weekend hoop ik er mee klaar te zijn.

Je gaat deze dan HIER terug vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 3-10-2017 om 21:37, droske zei:

Ik ben ook nog met enkele tests bezig om er zeker van te zijn dat de procedure doet wat het belooft.

Op drie verschillende pc's uitgevoerd, telkens met succes. Dus ook de programma's werden behouden.

 

Hou er rekening mee dat de Fall Creators Update niet vanaf de eerste dag voor iedereen beschikbaar wordt gesteld. Bij vorige gelegenheden is dat uitgestreken geweest over meerdere maanden.

 

Misschien heb je hier ook wel iets aan: http://www.computeridee.nl/nieuws/zo-installeer-je-de-windows-10-herfst-update/

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.